Materiály
Z našich programů
Praktický nástroj (nejen) pro studenty učitelství Kompetenční rámec studenta učitelství aneb Kartičky pro formativní hodnocení studenta učitelství (2021) a Doporučení pro práci s Kompetenčním rámcem studenta učitelství Učitel naživo (2021)
Praktický nástroj pro provázející učitele a pro lektory programů pro provázející učitele - publikace Učíme se navzájem a Kompetenční rámec provázejícího učitele - kartičky (Učitel naživo 2020, aktualizace 2023)
Studie a výzkumy
- Studie (De)motivace učitelů stát se řediteli (2024)
- Studie Systémy přípravy, vzdělávání a podpory ředitelů škol ve vybraných zemích (2022)
- Zahraniční srovnání: Provázející učitel - slepá skvrna přípravy učitelů v Česku. Kde se můžeme v Evropě inspirovat? (2022)
- Studie Proč se lidé nehlásí ke studiu učitelství a jak to změnit? (2021)
-
Studie Ředitelé škol v ČR: klíčoví hráči v systému vzdělávání bez dostatečné podpory (2021)
- Studie Co dělají čeští učitelé ve třídě jinak než ti v zahraničí? (2021)
-
Studie Rozvoj pedagogických kompetencí učitelů jako nástroj prevence odchodu z profese (2021)
-
Infografika Cesty k získání učitelské kvalifikace (2019)
-
Výzkumná studie Utváření profesního sebepojetí učitele jako součást kurikula studijního programu učitelství (2022)
- Výzkum Modely pregraduální přípravy učitelů pro 2. a 3. stupeň (Finsko, Švédsko, Anglie, Estonsko, Rakousko), (2021)
-
Výzkum Zkušenosti českých učitelů s distanční výukou (2021) + prezentace Jak podpořit učitele (2021)
-
Výzkum Distanční vzdělávání na jaře a podzim 2020: Pohled rodičů (2021)
Články a komentáře
-
Článek: Provázející učitele čekají změny: V čem spočívají a komu prospějí? (2024)
-
Článek Kompetenční rámec absolventa učitelství - příležitost přivést do škol kvalitnější učitele (2023)
-
Článek Provázející učitel jako slepá skvrna přípravy učitelů (2022)
-
Odborný příspěvek Od sumativního hodnocení k formativnímu: kompetenční rámec studenta učitelství (2021)
-
Článek z výzkumu Jak proměnit pregraduální přípravu učitelů? (2021)
-
Odborný příspěvek Kompetenční rámec provázejícího učitele: od žité zkušenosti k evaluačnímu nástroji (2020)
-
Článek Je učitelství ohroženou profesí? A je příprava budoucích učitelů v krizi? (2020)
-
Článek Cesty ke kvalitní přípravě učitelů - co, proč a jak měnit? (2020)
-
Odborný příspěvek Vliv inovativního vzdělávacího programu Učitel naživo na rozvoj klíčových profesních kompetencí studentů učitelství – výsledky evaluačního výzkumu (2020)
Legislativní a advokační materiály
Legislativní změny: Jaké změny může přinést novela školského zákona z října 2024?
One-pager: Pedagogický leadership (2024)
Veřejná výzva ministru školství k dotažení změn zajišťujících podporu provázejících učitelů (2024)
Bulletin Česko hledá ředitele škol (2024)
Společné stanovisko organizací Učitel naživo, Otevřeno, Začni učit a Učitelská platforma k nově vydaným požadavkům MŠMT pro učitelské vzdělávání (2024)
Tématu provázejících učitelů věnujeme celý samostatný web. Ten slouží jako základní rozcestník pro všechny studentky a studenty učitelství, pro členy vedení škol, kteří poskytují studentské praxe, pro fakulty připravující učitele, ale i pro samotné provázející učitelky a učitele.
Veřejná výzva organizací Učitel naživo, Učitelská platforma, Otevřeno, Začni učit!, SKAV, AŘZŠ ČR, AŘG ČR a ČSU ministru školství ke schválení změn v přípravě učitelů (2023)
Společné prohlášení organizací Učitel naživo, Učitelská platforma, Otevřeno a Začni učit! ke vzniku Kompetenčního rámce absolventů učitelství (2023)
O budoucnosti naší země se rozhoduje ve školách. Ředitelé jsou klíč.
Bulletin k tématu pedagogického leadershipu, leadership pipeline.
Zdroje, které vám Učitel naživo může poskytnout: Změna je v lidech. Učitelé a ředitelé jsou klíč (2024)