Jak pomáhat dětem k efektivnímu učení? Seznamte se s 10 vybranými principy formativního hodnocení
Začít formativně hodnotit znamená zamyslet se nad tím, jakou zpětnou vazbu dostává žák od učitele a učitel od žáka. Podle šetření České školní inspekce, které proběhlo necelý měsíc po uzavření škol mezi řediteli základních škol, více než na polovině základních škol hodnotili na dálku zadané úlohy učitelé slovně. Častěji také učitelé poskytovali žákům zpětnou vazbu bez toho, aby je zároveň hodnotili známkou. Ve chvíli, kdy se kontakt mezi žákem a učitelem omezil na monitor počítače, známkování narazilo na své limity ještě zřetelněji, než je tomu při výuce ve třídě.
Lidové noviny: Pandemie upozornila na rozdíly
Pandemie vysvlékla české školství ‚donaha‘. Sociolog Daniel Prokop vysvětluje dopady koronakrize.
Učitelské noviny - Ředitel se nesmí bát. Každý potřebuje podpůrnou komunitu
Rozhovor s Hanou Vellánovou,bývalou ředitelkou ZŠ v Plané nad Lužnicí, lektorkou, konzultantkou a průvodkyní v Řediteli naživo.
Česká televize: Země v nouzi - ponaučení z krize
„Podporujte svého učitele, důvěřujte mu, komunikujte s ním a zároveň na něj buďte nároční, chtějte po něm vysvětlovat, proč co dělá. Buďte v kontaktu se školou, protože pouze spoluprací se dá vzdělávání dětí zlepšovat,“ vzkazoval divákům pořadu Země v nouzi – ponaučení z krize na ČT24 náš kolega, konzultant vzdělávání a expert na digitální technologie ve vzdělávání, Ondřej Neumajer.
Řízení školy: Učitelé a ředitelé si zaslouží maximální podporu a péči
„Věříme, že k hlubokým a kvalitním proměnám musí člověk dozrát, to se neděje jedním odpoledním kurzem, ale zráním, zkoušením, zažíváním, skrze diskuse s kolegy, přes procesy, které musejí trvat,“ říká v rozhovoru pro časopis Řízení školy náš spoluředitel Martin Kozel, když představuje základní principy programu Učitel naživo.
Deník N: Když úkoly za děti dělají rodiče, něco je špatně. Pro všechny
Krize zdá se skutečně přináší kromě negativního mnohé pozitivní impulzy. „Učitelé si nějak poradí, a někteří dokonce špičkově. A právě ti pak můžou vytvářet podporu,“ říká v rozhovoru pro Deník N náš spoluředitel Martin Kozel a na otázku, co by nyní poradil učitelům, odpovídá s nadějí:„Nebuďte v tom sami. Ptejte se, spolupracujte a řešte problémy dohromady. A hlavně – poslouchejte děti. Ony samy jsou vám schopny říct, jestli to pomáhá, nebo ne. Dluhy už nesplatíme, ale můžeme ze současné situace vytěžit obrovské věci.“