Lidové noviny: Pandemie upozornila na rozdíly

Lidové noviny: Pandemie upozornila na rozdíly

Pandemie vysvlékla české školství ‚donaha‘. Sociolog Daniel Prokop vysvětluje dopady koronakrize.

V krizi bylo potřeba se sjednotit, aby ve výsledku nebyl chaos a výuka a komunikace pro děti a rodiče neznamenaly další zbytečnou zátěž.

V krizi bylo potřeba se sjednotit, aby ve výsledku nebyl chaos a výuka a komunikace pro děti a rodiče neznamenaly další zbytečnou zátěž.

Učitelské noviny - Ředitel se nesmí bát. Každý potřebuje podpůrnou komunitu

Učitelské noviny - Ředitel se nesmí bát. Každý potřebuje podpůrnou komunitu

Rozhovor s Hanou Vellánovou,bývalou ředitelkou ZŠ v Plané nad Lužnicí, lektorkou, konzultantkou a průvodkyní v Řediteli naživo.

Učitel naživo vysílá do světa dalších 35 absolventů

Učitel naživo vysílá do světa dalších 35 absolventů

Inspirace na dálku:  V čem pomáhá žákům stanovení kritérií pro jejich výkony?

Inspirace na dálku: V čem pomáhá žákům stanovení kritérií pro jejich výkony?

„Pokoušela jsem se osekat obsahy učiva, vybrat nějaké jednotlivé věci, na ně se koncentrovat a dát žákům vodítka, podle kterých by mohli svoje výkony vystavět. A byla jsem sama překvapená, jak velký efekt to mělo, jak to vzbudilo v dětech ambice, jak je to zorientovalo. Měla jsem radost, že měli velkou chuť se někam posouvat,” říká studentka 1. ročníku Učitele naživo, Barbora Chybová. Jaký užitek vidí ve stanovování kritérií pro výkony žáků? A co se naučila během výuky na dálku? Nejenom o tom si s ní povídá Daniel Pražák z iniciativy Otevřeno.

Česká televize: Země v nouzi - ponaučení z krize

Česká televize: Země v nouzi - ponaučení z krize

„Podporujte svého učitele, důvěřujte mu, komunikujte s ním a zároveň na něj buďte nároční, chtějte po něm vysvětlovat, proč co dělá. Buďte v kontaktu se školou, protože pouze spoluprací se dá vzdělávání dětí zlepšovat,“ vzkazoval divákům pořadu Země v nouzi – ponaučení z krize na ČT24 náš kolega, konzultant vzdělávání a expert na digitální technologie ve vzdělávání, Ondřej Neumajer.

Inspirace na dálku: Shovívavost a pochopení pro to, že druhý může udělat chybu, se v této době snad posiluje

Inspirace na dálku: Shovívavost a pochopení pro to, že druhý může udělat chybu, se v této době snad posiluje

„Dělat chyby je ve škole normální, ve škole je to bezpečné,” říká Miroslav Houska, provázející učitel studentů v Učiteli naživo. Škola, ve které vyučuje, Gymnázium Evolution Jižní Město, po uzavření škol vybudovala dvě studia s technickým vybavením pro učení na dálku. Miroslav Houska, společně se dvěma studenty Učitele naživo, studio vyzkoušel. Jak hodinu reflektuje, si můžete poslechnout ve videu.

Jak hodnocením podporovat učení?

Jak hodnocením podporovat učení?

Jak a proč hodnotit žáky? Jaké účely může hodnocení mít? A jak ho používat tak, abychom přenášeli zodpovědnost za učení na děti? Tomu se bude věnovat průvodce našich studentů Alexis Katakalidis ve webináři, který vznikl ve spolupráci s Vzdělávacím programem Varianty - Člověk v tísni.

Inspirace na dálku: Jak pomoci žákům k lepší organizaci úkolů a plánování času?

Inspirace na dálku: Jak pomoci žákům k lepší organizaci úkolů a plánování času?

Náš student Marek Lakota doporučuje metodu kanban. Práci s touto jednoduchou metodou vysvětloval na celoškolním streamu pro žáky na ZŠ Strossmayerovo nám. Podívejte se na záznam jeho hodiny. Metoda je vhodná pro malé i velké – můžete využívat i pro organizaci své vlastní práce.

Inspirace na dálku: Chybí mi přímý kontakt se žáky, o zpětnou vazbu si říkám, svěřuje se Marek Lakota, student Učitele naživo

Inspirace na dálku: Chybí mi přímý kontakt se žáky, o zpětnou vazbu si říkám, svěřuje se Marek Lakota, student Učitele naživo

„Při učení na dálku bojuju s tím, že nevím, jak na mě žáci zareagují a hůř se mi reaguje na ně. Chybí mi přímý kontakt. O zpětnou vazbu si proto říkám,“ svěřil se v rozhovoru s Danielem Pražákem z iniciativy Otevřeno náš student Marek Lakota. Na Učiteli naživo v této době prý nejvíc oceňuje vedení k učení z vlastní zkušenosti – k tomu, jakým způsobem zpětně nahlížet na odučenou hodinu, jak reflektovat, co bylo dobře, co špatně nebo co by šlo příště udělat lépe. Poslechněte si celý rozhovor.