Tahák

Tahák

Pan učitel se nás jednou před testem zeptal, jestli má někdo taháky. Ujistil nás, že když je ukážeme, nic se nestane. Myslela jsem si o něm, že je férový, tak jsem se přihlásila…

Společný úspěch

Společný úspěch

Katka ani její spolužáci z páté třídy v angličtině právě neexcelovali. Moc dobře nefungovaly ani vztahy ve třídě. Začala jsem proto s dětmi pracovat na tom, aby si začaly uvědomovat své úspěchy.

Patříš k nám

Patříš k nám

„No to je hrozný, já už jsem jednomu sedmákovi řekl, že to bude takhle, a on se na to těšil. Nikdo mě tady nemá rád a teď mě nebude mít rád ani tenhle kluk. Bude si myslet, že jsem mu lhal.“

Moc jsem se toho nenaučila

Moc jsem se toho nenaučila

„V angličtině jsem se toho moc nenaučila,” dočetl jsem se ve zpětné vazbě na konci roku. Mrzelo mě to. Nastoupil jsem na střední školu na pozici učitele jazyků a chtěl jsem se studenty hodně mluvit, diskutovat o zajímavých tématech. Oni ale nebyli připraveni si naslouchat.

Jan Straka v Českém rozhlase: Školství je zanedbané a podfinancované

Jan Straka v Českém rozhlase: Školství je zanedbané a podfinancované

Dáma s fialovým přelivem

Dáma s fialovým přelivem

Procházel jsem obchodní akademií v Lounech a neměl o životě nijak valnou představu. Jednoho dne jsem přišel do školy a za katedrou byla jiná, zastupující učitelka. Starší dáma s fialovým přelivem…

Ve třídách se dějí zázraky, říká Učitel naživo a vypráví příběhy žáků a učitelů

Ve třídách se dějí zázraky, říká Učitel naživo a vypráví příběhy žáků a učitelů

Největší filantropové Česka podporují Učitele naživo

Největší filantropové Česka podporují Učitele naživo

Nevím...

Nevím...

Petra je v osmé třídě. Rodiče jsou rozvedení a často spolu nesouhlasí. Neshodnou se ani v tom, jak se má Petra vzdělávat. Přišla do naší třídy vloni, vystrašená, sevřená, tichá. Snažili jsme se najít jakýkoliv zájem o cokoliv. Petra mlčela nebo říkala: „Nevím."

Nedokázala jsem ji zaujmout

Nedokázala jsem ji zaujmout

Do jednoho z mých seminářů se přihlásila dívka, již jsem učila v předchozích letech češtinu. Byla jsem si jistá, že jsem ji nedokázala zaujmout, ale držela jsem se pravidla, že vyvolávám každého, ať se hlásí, nebo ne. Po skončení studia mi tato dívka napsala dopis.