Alexis Katakalidis: Prvních 5 minut v hodině
Jak zaujmout žáky na začátku hodiny? Téma, které při učení dětí na dálku online získává na ještě větší důležitosti. Inspiraci může přinést video s průvodcem našich studentů Alexisem Katakalidisem. Alexi, moc díky, že jsi souhlasil se sdílením tohoto tvého staršího videa i přesto, že se na sebe v něm nerad díváš. ❤
Deník N: Když úkoly za děti dělají rodiče, něco je špatně. Pro všechny
Krize zdá se skutečně přináší kromě negativního mnohé pozitivní impulzy. „Učitelé si nějak poradí, a někteří dokonce špičkově. A právě ti pak můžou vytvářet podporu,“ říká v rozhovoru pro Deník N náš spoluředitel Martin Kozel a na otázku, co by nyní poradil učitelům, odpovídá s nadějí:„Nebuďte v tom sami. Ptejte se, spolupracujte a řešte problémy dohromady. A hlavně – poslouchejte děti. Ony samy jsou vám schopny říct, jestli to pomáhá, nebo ne. Dluhy už nesplatíme, ale můžeme ze současné situace vytěžit obrovské věci.“
Jak na komunikaci s dětmi? Naživo i online, ve škole i doma, během karantény i po ní. Seriál o komunikačních dovednostech s Michalem Dubcem
Karanténa přináší vztahové výzvy, ať už mezi učiteli a jejich žáky v online prostoru nebo mezi rodiči a jejich dětmi. Možná vám teď přijde vhod krátký seriál rozhovorů s naším skvělým průvodcem studentů Michalem Dubcem v Sama Doma. Michal má za sebou roky učení na základce i na střední, osm let se studenty pedagogické fakulty a je průkopníkem osobnostně sociální výchovy v ČR. Zabývá se především vedením dětí k odpovědnosti a samostatnosti a třídním managementem.
Na vlastní kůži jsem zažila, jak se díky společnému přemýšlení mohu ve svých úvahách posunout dál, hlouběji.
Sdílení dobré praxe je super. Současně je ale nesmírně úlevné slyšet i to, že nějaké téma, se kterým si nevím rady (např. žák, který opakovaně v hodinách ruší), řeší víc spolužáků. Často se stane, že díky společné identifikaci příčin a hledání řešení objevím něco, na co bych sama nikdy nepřišla.