Inspirace na dálku: Chybí mi přímý kontakt se žáky, o zpětnou vazbu si říkám, svěřuje se Marek Lakota, student Učitele naživo
„Při učení na dálku bojuju s tím, že nevím, jak na mě žáci zareagují a hůř se mi reaguje na ně. Chybí mi přímý kontakt. O zpětnou vazbu si proto říkám,“ svěřil se v rozhovoru s Danielem Pražákem z iniciativy Otevřeno náš student Marek Lakota. Na Učiteli naživo v této době prý nejvíc oceňuje vedení k učení z vlastní zkušenosti – k tomu, jakým způsobem zpětně nahlížet na odučenou hodinu, jak reflektovat, co bylo dobře, co špatně nebo co by šlo příště udělat lépe. Poslechněte si celý rozhovor.
Inspirace na dálku: Jak přešla na online výuku škola, ve které za vzdělávání zodpovídají sami studenti?
„Potvrzuje se nám model školy, který stojí na důvěře ve studenty - že jsou schopni si říct a zorganizovat to, co se potřebují učit, a že není potřeba na to učení tlačit,” říká v rozhovoru s Danielem Pražákem z Otevřeno Štěpán Moravec, absolvent Učitele naživo a průvodce na I. Střední ScioŠkole. Jak přešla na online výuku škola, ve které za vzdělávání zodpovídají sami studenti? Co se naučili studenti a co jejich průvodci v průběhu koronavirového režimu? Mrkněte na video. V čase 13:45 mluví Štěpán o tom, jak mu v současné chvíli pomáhá zkušenost z programu Učitele naživo.
Inspirace na dálku: 3 tipy na online nástroje pro výuku od Jakuba Hankiewicze
Všude je mnoho nástrojů pro online výuku, ale které z nich dává smysl využívat? Náš student, Jakub Hankiewicz, uspořádal burzu nápadů, ze které vzešly univerzálně použitelné nástroje, které studentům nejvíc usnadňují práci s online výukou.
Řízení školy: Učitelé a ředitelé si zaslouží maximální podporu a péči
„Věříme, že k hlubokým a kvalitním proměnám musí člověk dozrát, to se neděje jedním odpoledním kurzem, ale zráním, zkoušením, zažíváním, skrze diskuse s kolegy, přes procesy, které musejí trvat,“ říká v rozhovoru pro časopis Řízení školy náš spoluředitel Martin Kozel, když představuje základní principy programu Učitel naživo.
Michal Dubec: Komunikace s lidmi v souladu s fungováním mozku
Michal v kurzu Seduo.cz představuje principy komunikace v souladu s fungováním lidského mozku. Naučíte se reagovat na věty, které vás štvou či na výmluvy. A to tak, abyste neprohlubovali konflikt a zároveň vedli druhé k odpovědnosti za jejich chování. Osvojíte si konkrétní principy vědomé práce se vztahovými signály v komunikaci (nehodnotit, nevěštit, nedávat nevyžádané dobré rady, nepopírat to, jak vidí svět druzí, používat popisný jazyk a pátrat po porozumění), které snižují počet hádek a vedou druhé lidi k sebeřízení.
ZŠ Kunratice: Jedenáctero pro rodiče a děti "když je škola zavřená"
Další inspirace na dálku! Tentokrát pro děti a rodiče. Jak si zorganizovat domácí výuku tak, aby byla efektivní a zároveň nepřinášela zbytečný stres či nepřiměřenou zátěž? Školní poradenské pracoviště naší partnerské školy Základní škola Kunratice připravilo jedenáctero doporučení. Můžete volně sdílet.
ZŠ Kunratice: Desatero pro vedení domácího učení
Je to už nějaký ten týden, a proto nás zajímá - jak vám učení na dálku jde? Našli jste si už svou vlastní cestu? Přišli jste na to, jak fungovat online a nebýt z toho vyčerpaní? Máte nějaké tipy o které byste se s ostatními rádi podělili? Naše partnerská škola Základní škola Kunratice připravila jednoduché a užitečné desatero pro učení na dálku. Třeba v něm také najdete stejné zalíbení jako my.
Alexis Katakalidis: Prvních 5 minut v hodině
Jak zaujmout žáky na začátku hodiny? Téma, které při učení dětí na dálku online získává na ještě větší důležitosti. Inspiraci může přinést video s průvodcem našich studentů Alexisem Katakalidisem. Alexi, moc díky, že jsi souhlasil se sdílením tohoto tvého staršího videa i přesto, že se na sebe v něm nerad díváš. ❤
Deník N: Když úkoly za děti dělají rodiče, něco je špatně. Pro všechny
Krize zdá se skutečně přináší kromě negativního mnohé pozitivní impulzy. „Učitelé si nějak poradí, a někteří dokonce špičkově. A právě ti pak můžou vytvářet podporu,“ říká v rozhovoru pro Deník N náš spoluředitel Martin Kozel a na otázku, co by nyní poradil učitelům, odpovídá s nadějí:„Nebuďte v tom sami. Ptejte se, spolupracujte a řešte problémy dohromady. A hlavně – poslouchejte děti. Ony samy jsou vám schopny říct, jestli to pomáhá, nebo ne. Dluhy už nesplatíme, ale můžeme ze současné situace vytěžit obrovské věci.“
Jak na komunikaci s dětmi? Naživo i online, ve škole i doma, během karantény i po ní. Seriál o komunikačních dovednostech s Michalem Dubcem
Karanténa přináší vztahové výzvy, ať už mezi učiteli a jejich žáky v online prostoru nebo mezi rodiči a jejich dětmi. Možná vám teď přijde vhod krátký seriál rozhovorů s naším skvělým průvodcem studentů Michalem Dubcem v Sama Doma. Michal má za sebou roky učení na základce i na střední, osm let se studenty pedagogické fakulty a je průkopníkem osobnostně sociální výchovy v ČR. Zabývá se především vedením dětí k odpovědnosti a samostatnosti a třídním managementem.