Anna Antonová pro Ona Dnes: Nevysvětluji, chci přimět děti, aby objevovaly, říká učitelka matematiky
Učitelkou matematiky se Anna Antonová stala, protože jí tento předmět vždycky šel, ale záhy přišla na to, proč z něj má tolik dětí strach. Začala učit jinak: žákům už neříká, jak řešit slovní úlohu, ale nechává je, ať na to přijdou sami. Její hodiny jsou teď zábavnější a děti se neučí nic zpaměti. Věří, že v tomto duchu se mění celé školství.
Blanka Vaculík Pravdová pro Aktuálně.cz: Věčné známkování je zbytečné. Učitelé se teď bez něj obešli, říká lektorka pedagogů
„Změna v přístupu k hodnocení práce žáků by mohla podpořit řadu dalších procesů – od zaměření se na proces učení žáka, nikoli na učivo, až po vedení dětí k přebírání zodpovědnosti za vlastní učení,“ zdůrazňuje v rozhovoru pro Aktuálně.cz Blanka Vaculík Pravdová, odborná garantka programu Učitel naživo. Jak důležitou práci v těchto dnech při návratu dětí do škol učitelé odvádějí? Jak podstatné jsou digitální kompetence učitelů? A jak by mohlo českému školství pomoci to, že se během koronaviru stalo tématem na prvních stránkách novin?
Ondřej Neumajer pro Aktuálně: Zahoďte učebnice, rozvíjejte osobnost. Výuka 21. století potřebuje tvůrčí prostředí
Klimatické změny, moderní technologie, polarizace společnosti, relativizace hodnot. Vyznat se ve světě bude bez kritického myšlení stále obtížnější. Kdo nedokáže správně analyzovat kvanta informací dostupných jedním kliknutím, neuspěje. V tom je možná nejpalčivější problém českého vzdělávání. Školy musí přestat učit postaru, aby mohly do praxe posílat absolventy schopné řešit mezioborové úkoly.