E15: Tažení za lepší učitele
Srpnový vzdělávací speciál deníku E15 se věnoval také profesní přpravě učitelů. Komentář k průběhu reformy, kterou ministerstvo školství a fakulty vzdělávající učitele představily přibližně před rokem, poskytla také členka vedení organizace Učitel naživo Kateřina Konrádová. Jedním ze zásadních prvků reformy je takzvaný profil absolventa, jímž by se do budoucna školy řídily při „designování“ učitelských oborů, ale také při hodnocení toho, jak dobře se jim daří studenty připravovat.
„Považujeme to za jednu z klíčových věcí. Třicet let nemáme shodu na tom, jak má vypadat kvalitní učitel, jaké dovednosti a znalosti má mít. Pak ani nemůžeme vyhodnocovat, jak se nám daří učitele připravovat. Profil absolventa, tak jak se na něm pracuje, by měl zahrnovat konkrétní dovednosti, u kterých se už dá posoudit, jak je absolvent zvládá,“ souhlasí se směrem reformy Kateřina Konrádová.