Školství se přizpůsobilo, nebyla jiná možnost. Náklady jsou ale obrovské, hodnotí covidový rok Martin Kozel
Ředitel organizace Učitel naživo Martin Kozel v hodnocení roku 2021 upozornil na negativní dopady covidové pandemie na duševní zdraví učitelů i dětí. Končící rok byl podle něj především o tom, aby se školy popasovaly
s nejistotou, větší pracovní zátěží i stresem. Z dat České školní inspekce, agentury PAQ Research i dalších institucí je patrné, že hlavním problémem do budoucna není zmeškané učivo, ale ztráta sociálních vazeb, motivace k učení i psychické obtíže. Pozitivní zprávou do příštího roku jsou podle Kozla plánované změny
ve vzdělávání učitelů a ředitelů i příslib kontinutity vzdělávací politky z úst nového ministra školství.
"Na distanční výuku i na aktuální hybridní formy vyučování se všichni zvládli nějak adaptovat, protože zkrátka není jiná možnost, ale ta cena, kterou platíme, je obrovská," uvedl Kozel.
"Do příštího roku bychom si přáli, aby se učitelé a ředitelé mohli znovu naplno věnovat dětem a jejich učení a ubylo jim starostí s covidem-19. Rádi bychom viděli novelu zákona o pedagogických pracovnících, která zavede do systému přípravy učitelů provázejícího učitele, bude obsahovat garanci stabilních platů a zajistí systémové financování podpůrných profesí jako jsou školní psychologové. A nakonec, aby vzdělávací politika neztratila z centra zájmu děti, jejich učitele a ředitele a abychom všechny kroky a opatření dělali s jasným cílem pomoci jim v jejich krásné a velmi důležité práci," dodal.
Článek najdete na webu novinky.cz.