Zažijte Učitele naživo naživo, ochutnejte ukázku práce našeho průvodce na vlastní kůži a poznejte principy programu, který připravuje budoucí učitele. Dozvíte se, jakou roli má při přípravě budoucích učitelů provázející učitel, i jak program hodnotí jeho studenti a absolventi.

O workshopu

  • středa 16. 11. 2022 |  17:00-18:45  | Základní škola, U Vršovického nádraží 1/950, Praha 10
  • středa 7. 12. 2022 | 17:00-18:45 | online | pouze jako náhradník
  • moderuje Michal Dubec
  • účast zdarma

Příhlášení

Rezervujte si včas své místo, kapacita každého workshopu je omezená. 
Přihlášení na workshop je proto závazné.

Co zažijete

1.

V první polovině worksopu se budeme věnovat částí programu, která tvoří podstatnou část programu studentů Učitele naživo. Tato část je zaměřena na vedení dětí (případně kolegů či studentů) k odpovědnosti za vlastní chování. Zaměříme pozornost na to, jak odžíváme emoce v konkrétních situacích a jaký to má dopad na nás  a na chování lidí, se kterými komunukujeme. Seznámíme se s tím, jak během komunikace funguje mozek a jak můžeme tyto poznatky využívat při vedení druhých k odpovědnosti. Obsah ochutnávky je vystavěn na základě sdílení konkrétních situací ze života účastníků. Na jejich základě budou představeny principy jednotlivých dovedností viz seznam níže. Tyto dovednosti reprezentují konkrétní principy, které slouží k vedení druhých lidí k odpovědnosti za chování.

Dovednosti, na které je první část workshopu zaměřena:

  • vědomá práce se vztahovou rovinou vlastní komunikace,
  • kontrolované odžívání vlastních emocí,
  • vědomá práce s vedením a řízením,
  • používání objektivního jazyka.

2.

Druhá část bude věnována koncepci celého programu, kterým studenti procházejí. Představíme během ní tzv. dortový model, který demonstruje vztahy a principy, bez kterých by jednotlivé složky programu (například víkendové bloky, reflektivní semináře, dlouhodobé zaměřování pozornosti na vybranou dovednost na praxi, společný jazyk provázejících učitelů a studentů, …) nefungovaly.  

Během druhé části ochutnávky se mj. seznámíme s osobním příběhem jednoho provázejícího učitele a jednoho studenta Učitele naživo.

S kým se potkáte

Mgr. Michal Dubec Ph.D. je učitel s 23letou praxí. Učil 9 let na základní škole, poté 14 let na gymnáziu a na vysoké škole. V Současné době učí v programu Učitel naživo. Specializuje se na vedení lidí (žáků, studentů a dospělých) k sebeřízení a k odpovědnosti za chování, práci se skupinovou dynamikou školních tříd a pracovních kolektivů, řešení konfliktů a práci s emocemi. S jeho prací je možné se seznámit např. na: https://www.seduo.cz/lektor/michal-dubec

V soukromém životě se věnuje běhání, vyřezávání ze dřeva a ochutnávání kávy.

Proč si vybrat změnu a učit

Jana nikdy nechtěla být učitelkou. Odmalička si přála stát se vědkyní. Ještě před dokončením doktorátu z molekulární biologie se však přihlásila do výcvikového programu Učitel naživo. Impulsem ke změně směru pro ni byla mimo jiné zkušenost ze skautského prostředí, kde se děti díky společným zážitkům učí jedno od druhého.
Jana Váňová absolventka programu Učitel naživo
Po pár letech ve velké firmě jsem zjistil, že mě úplně nenaplňuje to, že náš produkt funguje zákazníkům, kteří pro mě byli anonymní. V té době jsem začal vést i kroužky programování pro děti. Tam jsem cítil mnohem větší návrat energie, takže jsem se vydal směrem k učitelství.
Matěj Klusáček absolvent programu Učitel naživo
Po rodičovské dovolené se inženýrka chemie Alena vrátí na druhý stupeň základní školy, kde učila chemii a přírodopis. Práce s „puberťáky“ ji baví a chce se na ni dobře připravit. Ve výcvikovém programu Učitel naživo našla podporující komunitu učitelů a příležitost zpracovat si otázky, na které v dosavadní praxi narazila.
Alena Vlachová absolventka programu Učitel naživo

Realizace projektu byla podpořena Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v rámci Výzvy Na učitelích záleží.