Řekli o nás
Ohlasy studentů a absolventů
Karel Husa, absolvent programu Učitel naživo 2010–2022
„Když jsem viděl Učitele naživo, tak mi přišlo, že to je ono. Že to je takový způsob studia, který je velice podobný tomu, jak já se sám učím při své práci. Že se učím to, co potřebuju a to, co se naučím, tak rovnou si ověřím.“
Podívejte se na celý Karlův příběh.
Alena Vlachová, absolventka programu Učitel naživo 2010–2022
„Během učení i během rodičovské mi vyvstalo několik témat, která bych si ještě ráda pořádně rozpracovala. V Učiteli naživo nacházím komunitu učitelů, se kterými na tom můžeme společně dělat, což mi pomáhá a posouvá mne to dál.“
Podívejte se na celý Alenin příběh.
Matěj Klusáček, absolvent programu Učitel naživo 2019–2021
„Program Učitel naživo je pro mě nesmírně přínosný jednak v komunitě zapálených lidí, se kterými můžeme konzultovat, sdílet, vzájemně se inspirovat. A za druhé, že mně otevírá oblasti, které jsem netušil, že jsou součástí učitelství. Navštívili jsme aspekty, díky kterým já vidím výuku mnohem komplexněji, daleko víc jedu po smyslu, kladu si otázku proč a zároveň si na ni i odpovídám."
Podívejte se na celý Matějův příběh.
Jana Váňová, absolventka programu Učitel naživo 2019–2021
„Symbolem Učitele naživo je pro mě od začátku obrovské nadšení, které je sdílené mezi mnou a spolužáky i mezi našimi průvodci. Moc si vážím toho, že se tady vlastně učím vzorem. Jsem ve skvěle fungující třídě, kde mám možnost zažívat z pohledu žáka všechno to, co se ve škole může dít a já se z toho můžu učit."
Podívejte se na celý Janin příběh.
Aneta Gáborová, absolventka programu Učitel naživo 2018–2020
„V Učiteli naživo si na vlastní kůži zažívám, jak velký vliv má učitel na to, zda se děti ve škole cítí dobře nebo špatně. Zda se učí nebo ne. Výcvik mi zprostředkoval nejnovější poznatky
z neurovědy, díky kterým jsem přeformulovala své představy o tom, jak a kdy se děti učí.“
„Jsem moc vděčná za příležitost vyzkoušet si roli učitele/průvodce bez toho, aniž bych musela okamžitě opustit zaměstnání, ve kterém pracuji již dlouho. Přejít do školství si přeji již dlouho, nicméně přechody do odlišných pracovních odvětví nejsou snadné v případě, že nově přicházející člověk nemá žádné zkušenosti. Proto jsem velmi ráda za tuto roční zkušenost, během které mohu načerpat inspiraci, nápady, rady, znalosti od kvalitních učitelů a lektorů.
Je skvělé udělat si představu o tom, co všechno učitelství obnáší, o různých typech škol, o tom, jestli člověk vůbec má na to stát se dobrým učitelem - udělat si tuto představu v okamžiku, kdy ještě člověk nenaskočil do rozjetého vlaku, ale může se koukat kolem sebe a vše vstřebávat.
Podpora realizačního týmu, provázejícího učitele a kolegyně ve dvojici je naprosto skvělá, velmi mi pomáhá, stimuluje mne a žene mne dál, k lepším výsledkům. Je skvělé mít v počátcích této práce někoho, o koho se můžeme opřít, někoho, kdo nás podrží, pomůže nám, když je třeba. Je skvělé mít ve třídě víc párů očí a mluvit o tom, co se ve třídě děje. Přínos dlouhodobější spolupráce s kvalitními učiteli, kteří učí dlouhá léta, je naprosto nepopiratelný.
Učitel naživo mi dal také nový pohled na sebe sama, na mé schopnosti a dovednosti. Moje působení v rámci Učitele naživo mi dává smysl a moc mne baví. Zvyšuje moji efektivitu také v dalších oblastech mého života.
Marie Bukovjanová, absolventka programu Učitel naživo 2016–2017
Jana Horalová, absolventka programu Učitel naživo 2016–2017
„Výcvik je praktický, vedou ho zapálení odborníci plní energie, je smysluplný, nabízí široký rozhled. Opravdu se učíme jak učit.“
Ohlasy provázejících učitelů
“Jakékoliv setkání v Učiteli naživo mi vždy dává energii a chuť pracovat ve škole lépe a efektivněji.”
„Učím párově moc ráda, je to výhoda. Jakákoliv příležitost učit párově mi vyhovuje. Je to motivace dostávat zpětné vazby. Je to pomoc pro mě.“
„Chci začínajícím učitelům ušetřit zkušenost na začátku, co jsem prožil sám. Začátek byl těžký. Chci jim ušetřit ty držkopády na začátku. Já v tom vidím obrovský smysl.“
„Můžu pomoct vést kolegu, můžeme spolu udělat větší a lepší věci. Baví mě to, že jsme dvě ve třídě.“
„Přítomnost studentky na mých hodinách mi přinesla několik pozitiv. Kromě toho, že mě přiměla více přemýšlet o připravovaných hodinách a volbě vhodných metod tak, aby to pro studentku bylo co nejpřínosnější, jsem se od ní naučila řadu nových postupů a metod k ozvláštnění výuky.“
„V čem vidím výhody a silné stránky programu Učitel naživo? Student má prostor ve škole 'nasbírat' spoustu zážitků, dojmů, zkušeností a není na to sám. Provázející učitel může obohatit studenta, žáky, sebe. Může se bavit, růst, reflektovat nahlas ve své škole. Ptát se. A jaké přínosy vnímám v přítomnosti studenta na hodinách? Provázející učitel se může bavit, růst, reflektovat nahlas mezi ostatními provázejícími učiteli. Ptát se. Veliká pomoc při vymýšlení nových úkolů do center aktivit a následné zpracování a spolupráce při realizaci a hodnocení. více individuální péče, nové typy úkolů, nový styl komunikace, inspirace do života.“
„Je to skvělá myšlenka! Pro studenty je praxe nezbytná.“
„Dobrá cesta, jak připravit nové učitele na vstup do škol (budou mít nejen odborné znalosti, ale budou znát i různá úskalí).“
„Je to nepostradatelná zkušenost pro budoucí učitele - studenty. Skvělá možnost pro pedagogy zažívat výuku v tandemu.“
„Student má okamžitou možnost vyzkoušet a osahat to, co se učí. Student schopný sebereflexe, má možnost (díky zapojení mentora) brzy objevit své silné a slabé stránky osobnostních předpokladů pro práci učitele. Tým lektorů na mě působí jako silné, motivované a o programu přesvědčené osobnosti.“
„Jaké přínosy vnímám v přítomnosti studenta na hodinách? Získal jsem nové, neotřelé nápady pro výuku. Hodiny mají rozdílnou dynamiku, což je vynikající. Mohu sledovat hodinu jako „zúčastněný pozorovatel“. Studenti mají možnost pracovat nejenom se mnou, ale s někým jiným, jehož metody nemusí být totožné. Tento fakt jednoznačně obohacuje výuku. Frekventanti kurzu se stali součástí pedagogického týmu na naší škole.“