Vzdělavatel
Pavel Bobek
Pavel Bobek se učitelem stal v Anglii, kde v rámci programu Teach First vystudoval prvostupňové vzdělávání na University College London. Středobodem jeho zájmu je výuka znevýhodněných žáků a popularizace poznatků kognitivní vědy pro užití v každodenní výukové praxi. V minulosti se zabýval neformálním vzděláváním mládeže.
V Učiteli naživo je součástí koncepčního a realizačního týmu učitelského programu. Jeho hlavní rolí je obsahové a personální zabezpečení seminářů pro budoucí učitele.
Proč pracuji pro Učitele naživo
Práce s lidmi a jejich rozvojem mě bavila odjakživa. Začalo to dobrovolnickou mezinárodní spoluprací mládeže, pokračovalo vedením německojazyčného debatního projektu pro středoškoláky a vyvrcholilo prací učitele v Anglii a Česku. K té se později přidala školící činnost v oblastech jako je třídní management nebo responzivní výuka. Když mi pak Učitel naživo nabídl podílet se na vývoji a realizaci nového programu pro budoucí učitele, nešlo takové příležitosti odolat. Učitelé jsou klíčem k budoucnosti. Práce pro Učitele naživo mi dává šanci se na jejím utváření podílet již dnes.
Co mi dělá radost?
Největší radost mi dělá vidět pokroky žáků v učení. Zejména u těch, jejichž startovní pozice na životní vzdělávací dráze byla nepřízní okolností posunuta o pár i vícero metrů zpět.
Zkušenosti a vzdělání
-
Učitel prvního stupně, učitel NJ – ZŠ Solidarita, Praha – 2021-dosud
-
Učitel prvního stupně – David Livingstone Academy (STEP Academy Trust), Londýn – 2019-2021
-
Vedoucí projektu Jugend debattiert International, Goethe-Institut, Praha – 2011-2017
Vzdělání
-
PGCE (Postgraduate Certificate in Education), UCL Institute of Education, London – 2021
-
MPA (Executive Master of Public Administration), Hertie School of Governance, Berlin – 2018
-
Magistr, Německá a rakouská studia, FSV UK, Praha – 2012
-
Bakalář, Politologie, FF UK, Praha – 2008
-
Bakalář, Mezinárodní teritoriální studia, FSV UK, Praha – 2007
Média
-
Rozhovor: Měli bychom hledat to, co děti spojuje (Respekt, 2024)
-
Série blogových příspěvků o působení na oceňované škole v problematické londýnské čtvrti (Otevřeno, 2020-2021)
-
Vystoupení v podcastu: Slovní hodnocení na konci roku? Efektivnější je pro žáky zpětná vazba hned v hodině, soudí učitel (ČRo - Vinohradská 12, 2022)
-
Vystoupení v podcastu: Pavel Bobek: Responzivní výuka je o zjišťování, že jsou děti s vámi na stejné lodi (Co škola? / Fak(e)ticky.cz, 2022)
-
Rozhovor: Děti oceňují fér prostředí, říká učitel, který učil v Londýně a dnes působí v Praze (Eduzin, 2023)
-
Rozhovor: Kázeň, dřina a dril na školy patří (idnes.cz, 2022)
-
Rozhovor: V Londýně bývá ve třídách i většina dětí s cizím mateřským jazykem. Jak to zvládají tamní učitelé? (Eduzin, 2022)