Ve třídách se dějí zázraky, říká Učitel naživo a vypráví příběhy žáků a učitelů

Praha 18.10. - Ocenit učitelskou práci a ukázat její vliv chce kampaní „Zázraky ve třídě“ organizace Učitel naživo. Do konce roku budou organizátoři sbírat a zveřejňovat příběhy ze školních tříd. Hlavní roli v nich hrají učitelé a učitelky, kteří svým žákům pomohli objevit jejich talenty a silné stránky, dodali jim potřebnou motivaci a sebedůvěru.

„Příběhy, kterým v kampani říkáme „zázraky“, jsou příklady každodenní práce učitelů. Ne vždy si ji uvědomujeme, přesto má na děti obrovský vliv. Zdánlivé drobnosti vedou k tomu, že zažijí úspěch, přijetí, udrží si motivaci k učení. To jsou zkušenosti, které jsou zásadní pro život každého z nás,“ říká ředitel organizace Učitel naživo Martin Kozel.

„Proto v organizaci Učitel naživo dlouhodobě upozorňujme na to, že práce učitelů je klíčová pro budoucnost naší země a usilujeme o to, aby učitelé měli co nejkvalitnější vzdělání a co nejvíce podpory pro svou práci,“ dodal.

První příběhy již jsou zveřejněné na webové stránce www.zazrakyvetride.cz. V následujících týdnech budou organizátoři sbírat další, a to nejen od učitelů, ale i od dalších pedagogických pracovníků, ředitelů, žáků nebo rodičů.

Oslovit je chtějí mimo jiné mimořádným bulletinem do škol, inzercí v tisku a metru a přes sociální sítě. Proto přizvali ke spolupráci Veroniku a Lukáše Hejlíkovi, kteří se stali ambasadory kampaně a podpoří ji na síti Instagram.

 „Jako rodiče prvňáčka každý školní den vidíme, jak důležitou roli hrají učitelé a učitelky v životech dětí. Proto nám dává smysl ocenit jejich práci a ukázat její konkrétní výsledky,“ uvádí herec a moderátor Hejlík, který se svým divadelním projektem Listování navštíví ročně až 300 českých škol. „Kromě toho jsem sám měl na střední škole učitelku, která mě nasměrovala k mojí dnešní profesi a mám díky ní povolání, které mě baví a naplňuje,“ dodal.

Zveřejněné příběhy doplňují dodatky ozřejmující že to, co se jeví jako zázrak, je výsledek konkrétní učitelské kompetence. Vysvětlí se tím, jak je možné, že Kuba, který nechtěl počítat, zvládl všechny příklady v prověrce, nebo jak se z neustále vyrušujícího Viktora stal tahoun celé třídy.

„Ukazujeme, že učení není o pár hodinách ve třídě před tabulí. Je to systematická práce, která vyžaduje konkrétní dovednosti - schopnost reflexe vlastní výuky, znalost didaktických postupů, velkou míru empatie, kreativity i sebevědomí,“ podotýká Kozel.

Realizace projektu byla podpořena Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v rámci Výzvy Na učitelích záleží.

Kontakt pro média: Anna Francová | anna.francova@ucitelnazivo.cz | +420 732 739 124