Jan Šimek zažil za katedrou těžké začátky, proto se stal provázejícím učitelem
Zkušený učitel a také náš lektor Jan Šimek zavzpomínal na obtížné začátky za katedrou a poukázal na význam provázejících učitelů. V článku na webu idnes.cz se díky tomu dočtete, jaký je rozdíl mezi uvádějícím a provázejícím učitelem. Zatímco první jmenovaný se stará o nového kolegu po nástupu do školy, provázející učitel pracuje se studentem učitelství během jeho praxe. Obě role jsou v profesní přípravě učitelů zásadní, přitom ani jedna z nich není v Česku jasně definována. V praxi to znamená, že svou práci často dělají nad rámec standardních pracovních úvazků a bez nároku na odměnu.
"První rok jsem nevěděl, co dělám. Neustále jsem byl ve vleku nějakých událostí a furt nestíhal. Skutečně mi chyběl někdo, kdo by mě provedl celým procesem,“ přiznal Jan Šimek. Na škole si podle svých slov připadal jako „osamělý střelec“, a tak během tří let třikrát změnil styl výuky. Aby se do podobných problémů nedostávaly i další generace budoucích učitelů, pracoval Šimek šest let jako provázející učitel.
Celý článek si přečtěte tady.
Co dělají provázející učitelé, a jak bychom si představovali zakotvení jejich role v systému, najdete v materiálu, který vypracoval náš týmu Advokacie.