Evaluace

Timotej Jurčo
V Učiteli naživo vedu evaluační jednotku, kde v první řadě vyhodnocujeme úspěšnost našich vzdělávacím programů Učitel naživo, Ředitel naživo a Lídři lídrům a poskytujeme zpětnou vazbu týmům, které tyto programy tvoří (...když vedeme druhých k reflexi, musíme reflexi žít). Sbíráme tak důkazy našeho know-how, které pomáhá dalším aktérům v lepší přípravě a podpoře učitelů a ředitelů. Také sledujeme dopad našich programů na školy, učitele, děti a potažmo celý vzdělávací systém. Příležitostně se věnujeme i dalším analýzám v oblasti vzdělávání a přinášíme důležitá data o českém vzdělávacím systému.
Proč pracuji pro Učitele naživo?
Protože věřím v ideál prosperující, spokojené, spravedlivé, kulturní a tolerantní společnosti a jsem přesvědčen, že kvalitní vzdělávání je cesta k ní. Protože investice do každého učitele se zemi stonásobně vrátí. Protože chci, aby se děti učily smysluplně a rozvíjely schopnosti spolupráce i samostatnosti v bezpečném prostředí školy. Protože ze všech možných změn ve vzdělávání jsou pozice učitelů a ředitelů ty klíčové a - jak dokazují výzkumy - jejich kvalitní příprava a podpora rapidně mění kvalitu výuky.
A protože bychom už konečně měli dělat rozhodnutí založené na datech, nemyslíte?
Co mi dělá radost?
Pocit domova při večeři s manželkou a úsměv syna. Suchý humor a vášnivé debaty mé velké rodiny. Umění s nejednoznačným poselstvím, kvalitní film, alternativní hudba a pohlcující kniha. Hluboké diskuse při výběrové kávě, skotské whisky, táboráku nebo procházce neobjevenými zákoutími města.
Zkušenosti a vzdělání
-
2019-2023 Studium na University of Glasgow, ve spojeném oboru Sociologie a Středo- a Východoevropských studií, se ziskem First class M.A. (SocSci) with Honours
-
2021-2022 Stáž na Úřadu veřejného ochránce práv (SK) v oboru pro média a komunikaci
-
2022-2023 Stáž ve fact-checkingovém projektu demagog.sk
-
V disertační práci jsem se věnoval vzdělávání Romů na Slovensku – kvalitativní vyhodnocování státních politik, které mířily na zlepšení situace ve výuce Romů