Kateřina Konrádová v debatě Českého rozhlasu: Pandemický rok posvítil na dlouhodobé problémy českého školství

Omezení školní docházky v České republice kvůli pandemii covid – 19 trvá bezmála rok. O tom, jaké dopady má uzavření škol na žáky a celý vzdělávací systém včera v debatě Českého rozhlasu Plus diskutovala také vedoucí advokačního týmu organizace Učitel naživo Kateřina Konrádová.


„Ten pandemický rok zdůraznil témata, o kterých jsme už věděli a mnohem více je otevřel – nerovnosti ve vzdělávání, způsob, jakým se děti vzdělávají i otázku objemu učiva,“ uvedla Kateřina Konrádová.


Jako pozitivní změnu vnímá zlepšení digitálních kompetencí u učitelů i žáků. Velký problém do budoucna podle ní představují rostoucí socioekonomické nerovnosti. „V tomto ohledu jsou dopady uzavření škol opravu velké a budeme tu situaci ještě dlouho vyrovnávat,“ podotkla.


Účastníci diskuse se shodli, že nejen v době krize je pro kvalitu školství podstatná příprava učitelů na jejich profesi, což je téma, kterým se Učitel naživo dlouhodobě zabývá.


V závěru debaty Kateřina Konrádová připomněla, že v zahraničí bylo uzavírání škol právě kvůli závažným dopadům do budoucna až poslední z možností, jak zasáhnout proti šíření infekce. „V zahraničí se většinou snaží o to, aby upřednostnili všechna jiná opatření, a až úplně nakonec zavřeli školy. Zatímco u nás mi přijde, že tento přístup, bohužel, není,“ poznamenala.

Záznam z debaty je dostupný zde: http://bit.ly/Pandemickyrok