Inovativní rozvojový program pro vedení škol

Inovativní rozvojový program pro vedení škol

Ředitel naživo učí prakticky, jak posouvat svou školu kupředu pomocí pedagogického leadershipu. Program se osvědčil jako mimořádně funkční a vyhledávané rozvojové studium pro ředitele a jejich zástupce ze základních, středních i vyšších odborných škol. 

Připravujeme ředitele a zástupce, kteří trvale zařizují, že se v jejich školách každé dítě učí naplno a s radostí díky tomu, že:

získávají ostatní pro vizi školy, v jejímž centru je dítě, jeho učení a rozvoj,

budují učící se společenství naplňující vizi školy,

neustále sledují dopad výuky na učení a spokojenost dětí.

V čem je Ředitel naživo výjimečný

Sdílení v bezpečné komunitě

Ředitelé základních a středních škol mohou sdílet zkušenosti s kolegy a získat cenné podněty pro svou praxi.

Rozvoj pedagogického leadershipu

Zaměřuje se na posílení řídících dovedností, efektivní vedení školy a podporu týmu.

Inspirace od špičkových lektorů a škol

Program zahrnuje stáže a exkurze do inspirativních škol a spolupráci s předními odborníky.

Individuální podpora

Každý účastník získává cílenou pomoc pro zavádění inovací a budování zdravé školní kultury.

Tvorba prostředí podporujícího učení

Program pomáhá vytvářet školní kulturu, kde se děti učí s radostí a naplno, bez ohledu na podmínky školy.

Dynamický program

Protože chceme, aby program Ředitel naživo lépe reagoval na aktuální potřeby školního vedení, přistoupili jsme k jeho redesignu. Změny reflektují průzkum STEM z konce roku 2024, který oslovil téměř 800 ředitelů škol a pomohl identifikovat jejich současné preference.

Reakce na měnící se potřeby

S cílem lépe reagovat na dynamické potřeby školního vedení a efektivněji plnit cíle organizace Učitel naživo, plánujeme program dále rozvíjet.

Směr ke komunitnímu učení a individualizaci

Budoucí úpravy programu zahrnují důraz na učící se komunity, vyšší individualizaci a menší časovou náročnost. Rovněž plánujeme rozšíření podpory pro ředitele škol.

Plánované změny a revize

Abychom mohli program důkladně revidovat a přizpůsobit ho těmto novým požadavkům, rozhodli jsme se otevřít další ročník Ředitele naživo až ve školním roce 2026/2027.

Přihlašování do inovovaného programu Ředitel naživo bude otevřeno v zimě 2025/2026.
Samotný program odstartuje v srpnu 2026. Buďte v obraze a odebírejte novinky!

Naši studenti a absolventi

196 absolventů

od roku 2019 vystudovalo program Ředitel naživo.

27 studentů

ročníku 2025 právě prochází programem.

Více než 80

členů Komunity absolventů se setkává a vzájemně sdílí a inspiruje.

Zkušenosti absolventů

Lidé, kteří programem provází

Jitka Kmentová

Jitka je garantkou programu. Působila jako ředitelka pražského čtyřletého Gymnázia Na Zatlance. Dlouhodobě se věnuje vzdělávání těch, které zajímá budování školy, kde je dobře učitelům i žákům a kde se od sebe všichni učí. Působí jako koučka, mentorka a lektorka.

Petr Brichcín

Petr se většinu profesního života věnuje vzdělávání dospělých, diagnostice a rozvoji klíčových profesních dovedností. Je jednatelem v poradenské společnosti TCC. Vystudoval psychologii, zaměřuje se na personální řízení.

Vít Beran

Vít řediteluje na Základní škole Kunratice. Dlouhodobě působí v projektu Pomáháme školám k úspěchu. Koučovací výcvik absolvoval v Koučink akademii. Je lektorem vzdělávacích kurzů a člen školských poradních orgánů.

Komunita absolventů

Programem to nekončí! Naším cílem je v Řediteli naživo vytvářet učící se komunitu vedení škol, která se bude nadále navzájem inspirovat během své profesní kariéry a nacházet mezi sebou oporu.

Proto vznikla Komunita absolventů, v němž se ředitelky/é a zástupkyně/ci potkávají a dále se rozvíjejí. Setkání mají pestrou podobu – část z nich vedou naši zkušení lektoři na vybraná témata dle potřeb absolventů, část vedou absolventi sami a slouží k reflexi výuky a sdílení dobré praxe.

Absolventi jsou důležitými ambasadory našeho programu a jsme s nimi dlouhodobě v kontaktu.

Pro zřizovatele 

Do vzdělávání vedení školy se vyplatí investovat. Bez něj se škola nemůže zlepšovat.
Čtvrtina všeho, co může škola ovlivnit ve vztahu k výsledkům dětí, závisí na vedení školy.
Neexistují příklady významného zlepšení školy ve vztahu k učení dětí bez dobrého pedagogického vedení školy.

Zdroj: studie How Leadership Influences Student Learning (Wallace Foundation)

Kontakt

Martina Dvořáková

koordinátorka programu
info@reditelnazivo.cz | +420 604 569 166

S kým spolupracujeme?