Garant Komunity absolventů Ředitele naživo

Petr Karas

V Řediteli naživo jsem odborným garantem Komunity absolventů Ředitele naživo. Snažím se napomáhat rozvoji komunity jako učící se skupiny. Vnímám ji jako ojedinělou podporu vedení škol, kterou si chceme dlouhodobě udržet, spojuje nás motivace pokračovat v naplňování vize Ředitele naživo.

Proč pracuji pro Učitele naživo?

Učitel naživo představuje organizaci, která usiluje o systémové změny ve vedení škol a podporu ředitelů jako klíčových lídrů vzdělávání. Jako absolvent ředitelského programu a bývalý ředitel školy vím, jak zásadní je pro školy kvalitní vedení. Proto chci svojí prací přispět k vytváření nástrojů a podpory, které ředitelům pomohou efektivně vést školy a rozvíjet jejich pedagogické týmy.

Současně mě naplňuje být součástí komunity inspirativních lidí, kteří věří ve smysluplné změny ve vzdělávání a aktivně se na nich podílejí. Věřím, že kvalitní vedení škol má zásadní dopad na vzdělávání dětí i učitelů, a program Ředitel naživo je jednou z cest, jak toho dosáhnout. Proto mám radost, že mohu být garantem komunity absolventů a průvodcem v programu a podpořit tak ředitele v jejich důležité roli.

Co mi dělá radost?

(Většinou) moje čtyři děti, smysluplná práce, debaty se studenty, vydávání kvalitních knih, čtení, cestování, florbal, čokoládové dorty, a pokud dojdou, tak skoro cokoliv jiného sladkého.

Zkušenosti a vzdělání

  • 27 let ve školství jako učitel, zástupce a ředitel v MŠ, ZŠ, na gymnáziu a na VŠ (církevní, soukromé, státní), nejdéle svázán s Lauderovými školami v Praze
  • přes 20 let redaktor, šéfredaktor v nakladatelstvích specializujících se na odborné publikace a periodika (kartografie, geografie, historie, pedagogika), posléze spolumajitel Nakladatelství P3K
  • spolu/autor učebnic (geografie) a odborných publikací (historie)
  • absolvent programu Ředitel naživo
  • absolvent Přírodovědecké fakulty UK a Filozofické fakulty UK
  • absolvent školského managementu na PedF UK