Koncepční skupina
Kateřina Círová
V Učiteli naživo jsem součástí koncepční skupiny (KOS), která zajišťuje spolupráci s MŠMT a fakultami připravujícími učitele a přenos know-how Učitele naživo do systému.
Proč pracuji pro Učitele naživo?
Především proto, že jsem s ním jako provázející učitelka od jeho počátků a přirostl mi k srdci. Zároveň věřím, že vzdělání je nejmocnějším nástrojem pozitivní změny člověka, i celé společnosti. Díky dlouholeté spolupráci s odborníky a inspirativními lidmi v programu Učitel naživo v učitelské praxi zažívám, jak významně rozvoj profesních kvalit učitelů ovlivňuje kvalitu výuky ve školách a osobní rozvoj dětí. Vím, že to má smysl, a je pro mě důležité být toho součástí.
Co mi dělá radost?
Baví mě společenství. Radost mi přináší čas strávený s blízkými lidmi, sdílení zkušeností a společných prožitků. Ráda relaxuji ve společenství rostlin v zahradách, zejména v těch, které jsem sama vysadila. Energii nejraději dobíjím na koncertech ve společenství pulzujících tanečníků, ideálně co nejblíže pódiu. Největší radost mi dělá, když se bývalí žáci vracejí do školy a společně se smějeme školním historkám, až nám tečou slzy.
Pracovní zkušenosti
-
učitelka výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ Kunratice, od roku 2009
-
finalistka Global Teacher Prize Czech Republic, EDUin, 2024
-
provázející učitelka v programu Učitel naživo, od roku 2017
-
školní metodička prevence, 2011–2024
-
členka školské rady při ZŠ Kunratice, 2009 - dosud
-
předsedkyně spolku rodičů Patron při ZŠ Kunratice, 2007–2017
-
udělena cena odborné poroty EDUína za inovaci ve vzdělávání v oblasti vzdělávání a výchovy dětí (realizace vzdělávacích seminářů pro rodiče zaměřených na podporu komunikace mezi školou a rodinou), EDUin, 2013
-
asistentka ateliéru malby v Institutu restaurování a konzervačních technik v Litomyšli, restaurování konzervování nástěnných maleb, restaurátor nástěnných maleb, 1996–2000
Vzdělání
- Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, navazující magisterské jednooborové studium VV – ZUŠ, 2016–2018
- Akreditované specializační studium školního metodika prevence, studijní obor Studium k výkonu specializovaných činností – prevence sociálně patologických jevů, 2012–2014
- Univerzita Jana Amose Komenského Praha, studijní obor Speciální pedagogika, studijní zaměření etopedie, 2011–2016
- Kvalifikační studium pedagogiky B – pedagog volného času, ŠZ pro DVPP Královehradeckého kraje, 2009–10
- Vyšší odborná škola restaurování a konzervačních technik v Litomyšli, studijní obor Konzervace a restaurování nástěnné malby, 1993–1998
Výcviky a kurzy
- Třídní management I., JOB – spolek pro inovace, 2024
- Základní systematický výcvik transakční analýzy „TA 210“, ČATA, 2023–2024
- Úvod do nenásilné komunikace, NVC Brno, 2023
- Mentorský výcvik I., II., JOB – spolek pro inovaci, 2021–2023
- Typologie MBTI 1 – sebepoznání a spolupráce v týmu, 2015
- Čtení a psaní ke kritickému myšlení, RWCT – základní kurz, 2014