Evaluace

Karolína Letochová
Jsem součástí evaluačního týmu a věnuji se tak zkoumání našich vzdělávacích programů, možností jejich dalšího zlepšení a jejich dopadu v systému. Hledám, co si z těchto poznatků můžeme odnést pro kvalitnější přípravu učitelů a ředitelů napříč celým vzdělávacím systémem.
Proč pracuji pro Učitele naživo?
Přestože jsem se výzkumu ve vzdělávání věnovala především v zahraničí, měla jsem české prostředí trochu zmapované, a proto když se objevila příležitost ucházet se o místo v evaluačním týmu Učitele naživo, neváhala jsem. V Učiteli naživo pracuji proto, že můžu prostřednictvím výzkumu přispívat k systémové proměně českého vzdělávání, a zároveň při tom zůstat v úzkém kontaktu s lidmi, kteří jej každý den utvářejí. Je pro mě privilegium, že můžu sledovat jejich rozvoj, práci ve školách a její dopady, učit se skrz výzkum o nich i spolu s nimi a čerpat z toho poznatky, inspiraci a energii pro společnou misi.
Co mi dělá radost?
Čtení beletrie a kritické teorie, to "duc", co dělá naše kočka hlavou o můj kotník, když jí dávám ráno kapsičku, veslování na klidné Vltavě bez dětí na kajacích v protisměru, rozespalá nedělní dopoledne s přítelem, poučné a zároveň kreativně zpracované grafy a hraní NYT games.
Vzdělání a zkušenosti
-
Bakalářské studium v oboru Education, Society and Culture (dříve Education Studies) na Institute of Education, UCL
-
Zahraniční studijní pobyt na University of Helsinki
-
Magisterské studium v oboru Education (Research Design and Methodology) na University of Oxford
-
Výuka češtiny a vlastivědy v České a slovenské škole Okénko v Londýně
-
Výzkumnice ve vzdělávání ve ScioŠkolách (později ScioResearch)
-
Výzkumná stáže na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a Institute of Education, University College London