Petr Hopfinger v DVTV: Děti jsou důležitější než parkety
Osamělí běžci v decentralizovaném systému, kteří velkou část svého času věnují správě budovy a administrativě - tak charakterizoval české ředitele a ředitelky Petr Hopfinger v rozhovoru pro DVTV. Jak mezi všemi povinnostmi najít čas na to nejdůležitější, tedy učení dětí? Podle Hopfingera musí změna začít už v tom, co od vedení škol očekáváme, a jak ředitele a ředitelky na jejich roli připravujeme.
"Ředitelé nejsou připravováni na vedení pedagogického procesu, vedení sborovny. A zřizovatelé to od nich ani neočekávají. Pokud dostávají zpětnou vazbu, tak jde spíše o provozní záležitosti než na kvalitu pedagogického procesu," zmínil Hopfinger v rozhovoru. Organizace Učitel naživo ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem ČR se to snaží změnit v novém modelu kvalifikačního studia pro ředitele a ředitelky Lídr školy.
Celý rozhovor si pusťte tady.