Nedokázala jsem ji zaujmout

Autorka: Irena Poláková

Do jednoho z mých seminářů se přihlásila dívka, již jsem učila v předchozích letech češtinu. Už tehdy jsem si všimla, že ráda čte a o četbě přemýšlí inspirativním způsobem. Často přinášela témata k diskuzi, která mě nenapadla, rozšiřovala naše čtenářská teritoria. 

Na semináři jsem se s ní potkala jako se stále se vzdělávající dospívající ženou, která o řadě témat věděla víc než já. Četla všechny texty, které jsme v semináři rozebírali, diskuzí se ale účastnila jen zřídka. Nabyla jsem dojmu, že ji naše debaty nezajímají. 

Byla jsem si jistá, že jsem ji nedokázala zaujmout, ale držela jsem se pravidla, že vyvolávám každého, ať se hlásí, nebo ne. Po skončení studia mi tato dívka napsala dopis. Poděkovala mi za to, že jsem si jí všímala i v době, kdy prožívala náročnější období. 

Její dopis považuji za jeden ze zlomů ve svém pedagogickém působení – ukázal mi, mimo jiné, že se v hodnocení žáků mohu mýlit, a mýlím se. Mohou mi ale pomoci pravidla práce, tj. i když se necítím jistě, můžu se opřít o něco, co dlouhodobě dělám.

O Zázracích ve třídě

V Učiteli naživo věříme, že dobrý učitel má moc měnit životy dětí k lepšímu. Proto dlouhodobě upozorňujeme na to, že práce učitelů je pro budoucnost naší země klíčová a usilujeme o to, aby učitelé měli co nejkvalitnější vzdělání a co nejvíce podpory pro svou práci.

Prostřednictvím tohoto projektu, podpořeného Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v rámci Výzvy Na učitelích záleží, chceme ocenit a podpořit všechny učitele a učitelky.

Zažili jste i vy někdy ve škole podobnou situaci, reakci či jakýkoliv krok učitele, který vám významně ovlivnil život k lepšímu? Co jste zažili a jak vám to prospělo?
Podělte se s námi o svůj příběh. 

Přiložit přílohu

Chcete nám svůj příběh poslat e-mailem nebo nám něco vzkázat? Pište na adresu marketing@ucitelnazivo.cz. Děkujeme!