Deník N: Léčba školství koronavirem: nebát se změn, věřit dětem, vykuchat výuku, shodují se učitelé

„Zkušenosti se zvládnutím několikaměsíční výuky na dálku jsou různé, osobně ale považuji za důležité zachovat do budoucna to, co se ukazuje jako užitečné pro učení dětí a zlepšení jejich vztahu ke vzdělávání. Samozřejmě se nabízí zachování a rozvíjení různých metod a forem učení, které jsme si mohli ve větším měřítku vyzkoušet v praxi. Většinou to ale jsou jen více či méně užitečné nástroje.

Za důležitější považuji, jestli se podaří udržet a rozvíjet změny v nastavení vzájemných vztahů, srozumitelnější komunikaci, odpovědnost za učení dítěte a lepší pojmenování cílů ve výuce, což je podmínkou k lepšímu porozumění a smysluplnosti všeho, co se v procesu vzdělávání odehrává.“

Karel Derfl, ředitel ZŠ a MŠ Chraštice na Příbramsku a průvodce programem Ředitel naživo.