Příběh Učitele naživo

Náš příběh

Nadace Depositum Bonum se od svého vzniku intenzivně věnuje podpoře učitelů v českých školách. V nadaci se setkali lidé s širokými a různorodými zkušenostmi a vášní pro zlepšování vzdělávání. Vyhledali jsme a aktivně podporujeme inovativní metody výuky, zejména Hejného matematiku a sdružení Heuréka zaměřené na badatelsky orientovanou výuku fyziky. V rámci projektů jsme pracovali s učiteli ve školách, s budoucími učiteli i s lidmi, kteří o učení dříve neuvažovali.

V rámci projektu Tandemy jsme si ověřili, jak vysokou přidanou hodnotu má pro budoucí učitele dlouhodobá reflektovaná praxe ve školách a co jsou některé z klíčových problémů, se kterými se potýkají budoucí i stávající učitelé. Získali jsme hluboké metodické know-how, mnoho dat – protože naše projekty důsledně vyhodnocujeme –, komunitu spolupracovníků a širokou síť partnerů. To vše nyní zúročujeme v Učiteli naživo.

U projektu Učitel naživo se pak tým Nadace Depositum Bonum spojuje s dalšími partnery a vzniká tak projekt přesahující možnosti samotné nadace.

Časová osa

  • Jaro 2013 – V Nadaci Depositum Bonum připravujeme projekt Elixír do škol
  • Září 2013 – Rozjíždí se projekt Tandemy s osmi studenty odborné fyziky – Evaluační zpráva za celý projekt
  • Září 2014 – Připojují se Tandemy II se studenty učitelství fyziky z Katedry didaktiky fyziky MFF UK
  • Jaro 2015 – Setkávání s experty na praxi z několika univerzit, analýza situace učitelského vzdělávání
  • Léto 2015 – Schází se tým, který dává dohromady první kostru Učitele naživo
  • Duben 2016 – Pilotní Učitel naživo se představuje zájemcům
  • 29. 8. 2016 – Začíná první institut pilotního běhu Učitele naživo

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku