Koordinace výcvikového týmu

Matouš Bořkovec

Po organizační stránce vedu výcvikový tým projektu. Spolu s průvodci, lektory programu pro provázející učitele a s koordinátory praxí pracujeme na tom, aby celý výcvik probíhal, jak má, a přinášel všem zapojeným lidem co největší užitek. Na učitelské praxi učím Dějepis.

Proč pracuji pro Učitele naživo?

Protože si myslím, že Učitel naživo odvážně vykročil do neprozkoumaných vod, má dobře promyšlené, čeho, jak a proč chce dosáhnout a dokázal nadchnout a spojit velké množství osobností českého vzdělávání. Věřím, že tento projekt má velkou šanci opravdu pomoct nastávajícím učitelům i dětem ve školách, aby byla jejich společná práce zábavným objevováním a ne mučivou nudou a povinností. Chci být u toho.

Co mi dělá radost?

Když se podaří, že jsme s dětmi ve škole na jedné lodi, učíme se od sebe a zápasíme spolu převážně intelektuálně. Když to, co jsem včera viděl černě, vidím dneska mnohem světlejší. Když saxofon hraje naplno a podaří se ten pravej chraplák. Když se člověk mírně bojí a překoná to. Když si ze sebe Afghánec v horách dělá legraci úplně stejným způsobem jako Čech v pražské hospodě.

Zkušenosti a vzdělání

  • Skoro dva roky práce s organizací Člověk v tísni v Afghánistánu na podpoře středních zemědělských škol v oblasti praktického vzdělávání studentů, rozvoje materiálních i lidských zdrojů, hodnocení kvality vzdělávání a spolupráce se zaměstnavateli, vedení týmu 13 afghánských zaměstnanců
  • Pět let práce v Programech sociální integrace Člověka v tísni na vzdělávacích projektech na podporu sociálně znevýhodněných dětí a mladých lidí, vedení projektů, vedení týmu koordinátorů doučování, kariérních poradců, pracovníků předškolních klubů a klubů matek
  • Tvorba příručky 'Mají na to! – Podpora sociálně znevýhodněných žáků na ZŠ' (viz http://majinato.cz/ ), koordinace práce externích autorů
  • Práce pro Agenturu pro sociální začleňování (Konzultant pro inkluzivní a kvalitní vzdělávání)
  • Studium na Fakultě sociálních věd, Mezinárodní teritoriální studia (Mgr.)
  • Doučování dětí ze znevýhodněných rodin, vedení táborů a výjezdových akcí pro znevýhodněné děti
  • Dlouholetý vedoucí skautského oddílu