Připoj se k unikátnímu výcviku
pro budoucí učitele

Další běh programu se chystáme otevřít od září 2018. Přihlas se předběžně už teď.

Otevíráme nový ročník akreditovaného výcviku pro lidi, kteří se chtějí stát učiteli.

Zažij ochutnávku výcviku a zeptej se na co chceš!

Získáš sebevědomí učit

Prostor zkoušet, experimentovat a najít si svou vlastní cestu s podporou učitelů na školách a špičkových lektorů. Možnost, jak se srovnat sám se sebou.

Prožiješ smysluplnou praxi

INTENZIVNÍ, RŮZNORODÁ, REFLEKTOVANÁ. Každý týden ve škole, ve společnosti provázejícího učitele, postupně na dvou školách.

Staneš se součástí komunity zapálených

Sdílej nadšení pro věc s dalšími motivovanými studenty i zkušenými učiteli! Získej přístup k nejlepším odborníkům a špičkovému know-how z České republiky i ze světa.

Načerpáš inspiraci od nejlepších

Zkušení praktici, spousta sdílení a rozebírání konkrétních situací z výuky, propojení praxe s teorií, mezinárodní know-how.

Získáš oprávnění učit

Nový ročník výcviku otevíráme spolu s Vysokou školou mezinárodních a veřejných vztahů Praha. Výcvik je akreditovaný u MŠMT a v kombinaci s magisterským titulem z tvého oboru tě bude opravňovat učit.

Poznej nás blíž

Zažij ochutnávku výcviku a zeptej se, na co chceš

Potkej se s námi! Osobní setkání pomůže správně se rozhodnout. Poznáš zástupce týmu, studentů i absolventů.

Na akci je třeba se registrovat.
V případě otázek neváhej napsat na irena.zaloudkova@ucitelnazivo.cz více v sekci kalendář.

Podporovatelé a spolupracovníci

Ondřej Liška
bývalý ministr školství

prof. Jan Sokol
zakladatel Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy

prof. Karel Rýdl
Fakulta filozofická Univerzity Pardubice

prof. Tomáš Halík
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy

Hana Košťálová
RWCT, Pomáháme školám k úspěchu

Karel Derfl
ředitel ZŠ Chraštice, Trvalá obnova školy

Tomáš Řehák
ředitel Městské knihovny Praha

Petra Skalická
Člověk v tisní

Řekli o nás


Baví mě to. Hodiny jsou praktické, smysluplné. Lektoři svůj obor znají a jsou všichni přátelští. Spolužáků je akorát. Je tu spousta dialogu.
Ondřej Franta, absolvent


Nejsilnější stránkou jsou určitě praxe a bezpečné prostředí na pátečních setkáních.
Jitka Majerová, absolventka

Podporuji program Učitel naživo, protože je v souladu s mým přesvědčením o tom, co je hlavním cílem vzdělávání učitelů, jakými profesními kompetencemi, tedy znalostmi, dovednostmi, postoji a hodnotami by měl být vybaven absolvent, aby byl schopen kvalitně zvládat učitelskou profesi.
prof. Vladimíra Spilková

Co se u nás událo

Anna Antonová pro Ona Dnes: Nevysvětluji, chci přimět děti, aby objevovaly, říká učitelka matematiky

Učitelkou matematiky se Anna Antonová stala, protože jí tento předmět vždycky šel, ale záhy přišla na to, proč z něj má tolik dětí strach. Začala učit jinak: žákům už neříká, jak řešit slovní úlohu, ale nechává je, ať na to přijdou sami. Její hodiny jsou teď zábavnější a děti se neučí nic zpaměti. Věří, že v tomto duchu se mění celé školství.

Blanka Vaculík Pravdová pro Aktuálně.cz: Věčné známkování je zbytečné. Učitelé se teď bez něj obešli, říká lektorka pedagogů

„Změna v přístupu k hodnocení práce žáků by mohla podpořit řadu dalších procesů – od zaměření se na proces učení žáka, nikoli na učivo, až po vedení dětí k přebírání zodpovědnosti za vlastní učení,“ zdůrazňuje v rozhovoru pro Aktuálně.cz Blanka Vaculík Pravdová, odborná garantka programu Učitel naživo. Jak důležitou práci v těchto dnech při návratu dětí do škol učitelé odvádějí? Jak podstatné jsou digitální kompetence učitelů? A jak by mohlo českému školství pomoci to, že se během koronaviru stalo tématem na prvních stránkách novin?

Ondřej Neumajer pro Aktuálně: Zahoďte učebnice, rozvíjejte osobnost. Výuka 21. století potřebuje tvůrčí prostředí

Klimatické změny, moderní technologie, polarizace společnosti, relativizace hodnot. Vyznat se ve světě bude bez kritického myšlení stále obtížnější. Kdo nedokáže správně analyzovat kvanta informací dostupných jedním kliknutím, neuspěje. V tom je možná nejpalčivější problém českého vzdělávání. Školy musí přestat učit postaru, aby mohly do praxe posílat absolventy schopné řešit mezioborové úkoly.

O nás

Věříme, že kvalitně připravení a motivovaní učitelé a ředitelé mohou naplno rozvinout potenciál dětí. Proto vyvíjíme a šíříme inovativní programy pro jejich přípravu a usilujeme o systémové změny ve vzdělávání.

Výcvik Učitel naživo realizuje Učitel naživo, z.ú. a Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, o.p.s. za podpory mnoha donorů.

Registrace byla ukončena