Připoj se k unikátnímu výcviku pro budoucí učitele.

K ukončení registrace zbývá

21 dní : 7 hodin : 50 minut

Získáš sebevědomí učit

Prostor zkoušet, experimentovat a najít si svou vlastní cestu s podporou a v přítomnosti zkušených praktiků a špičkových expertů. Prostor srovnat se i sám se sebou.

Prožiješ smysluplnou praxi

Každý týden ve škole, ve společnosti zkušeného učitele postupně na několika školách. INTENZIVNÍ, RŮZNORODÁ, REFLEKTOVANÁ.

Staneš se součástí komunity zapálených

Sdílej nadšení pro věc s dalšími motivovanými studenty i zkušenými učiteli! Získej přístup k nejlepším odborníkům a špičkovému know-how z ČR i ze světa.

Načerpáš inspiraci od nejlepších

Zkušení praktici, spousta sdílení a rozebírání konkrétních situací z výuky, propojení praxe s teorií, mezinárodní know-how.

Získáš kvalifikaci

Získej kvalifikaci pro učení na 2. stupni ZŠ a na SŠ. Obor je na tobě.

Unikátní výcvik
pro učitele 21. století

Intenzivní jednoletá varianta je pro lidi, kteří mají čas, chtějí do toho naplno a co nejrychleji do ostrého provozu. Znamená to věnovat 2,5 dne v týdnu výcviku Učitel naživo.

360 hodin tréninku
výuky zaměřené na dítě

Dvouletá studentská varianta je pro lidi, kteří mají méně času, potřebují si výcvik rozložit do dvou let, ale nechtějí studiem trávit víkendy. Dlouhodobější program umožňuje také hlubší vniknutí do témat programu díky zrání člověka. Znamená to věnovat 1 den v týdnu výcviku Učitel naživo.

Uč se od těch
nejlepších v oboru

Dvouletá varianta při práci je pro lidi, kteří mají méně času, potřebují si výcvik rozložit do dvou let a jsou ochotní investovat víkendy, aby si ušetřili pracovní čas. Dlouhodobější program umožňuje hlubší porozumění a zažití jednotlivých témat programu v delším časovém horizontu.

Nadšená komunita

Dvouletá varianta při práci je pro lidi, kteří mají méně času, potřebují si výcvik rozložit do dvou let a jsou ochotní investovat víkendy, aby si ušetřili pracovní čas. Dlouhodobější program umožňuje hlubší porozumění a zažití jednotlivých témat programu v delším časovém horizontu.

Co se u nás událo

Co školám přineslo koronavirové období a co si z něj mohou odnést do budoucna?

V březnu jsme byli my všichni, pedagogové, děti i rodiče, vhozeni do vody a museli jsme se v tom naučit co nejlépe plavat. Zkušenosti se zvládnutím několikaměsíční výuky na dálku jsou samozřejmě různé, osobně ale považuji za důležité zachovat do budoucna to, co se ukazuje jako užitečné a podporující pro učení dětí a zlepšení jejich vztahu ke vzdělávání.

Právě teď si můžeme začít kupovat smysluplnou budoucnost

„Každému, komu záleží na tom, jak to v Česku vypadá, házím tuto rukavici: proměnit školy v dílny lidskosti, růstu a spolupráce je definujícím úkolem naší doby. Jeho splnění je nutnou podmínkou pro to, abychom se mohli se zdviženou hlavou postavit všem dalším komplexním výzvám, od eroze demokracie přes klimatickou změnu po průzkum vesmíru. Náš přístup k tomuto úkolu bude určovat, jak si nás za sto let budou pamatovat,“ píše náš kolega Kryštof Vosátka v komentáři pro Deník N. A dodává: „Bude to fuška. Bude to trvat. Ale je to práce, kterou stojí za to dělat. A když se podaří, může odkrýt poklady, o kterých jsme si ještě ani nedovolili snít.“

Vzkaz do komunity Učitele naživo

Deník N: Léčba školství koronavirem: nebát se změn, věřit dětem, vykuchat výuku, shodují se učitelé

„Zkušenosti se zvládnutím několikaměsíční výuky na dálku jsou různé, osobně ale považuji za důležité zachovat do budoucna to, co se ukazuje jako užitečné pro učení dětí a zlepšení jejich vztahu ke vzdělávání. Samozřejmě se nabízí zachování a rozvíjení různých metod a forem učení, které jsme si mohli ve větším měřítku vyzkoušet v praxi. Většinou to ale jsou jen více či méně užitečné nástroje.

Jak pomáhat dětem k efektivnímu učení? Seznamte se s 10 vybranými principy formativního hodnocení

Začít formativně hodnotit znamená zamyslet se nad tím, jakou zpětnou vazbu dostává žák od učitele a učitel od žáka. Podle šetření České školní inspekce, které proběhlo necelý měsíc po uzavření škol mezi řediteli základních škol, více než na polovině základních škol hodnotili na dálku zadané úlohy učitelé slovně. Častěji také učitelé poskytovali žákům zpětnou vazbu bez toho, aby je zároveň hodnotili známkou. Ve chvíli, kdy se kontakt mezi žákem a učitelem omezil na monitor počítače, známkování narazilo na své limity ještě zřetelněji, než je tomu při výuce ve třídě.

Lidové noviny: Pandemie upozornila na rozdíly

Pandemie vysvlékla české školství ‚donaha‘. Sociolog Daniel Prokop vysvětluje dopady koronakrize.

V krizi bylo potřeba se sjednotit, aby ve výsledku nebyl chaos a výuka a komunikace pro děti a rodiče neznamenaly další zbytečnou zátěž.

Učitelské noviny - Ředitel se nesmí bát. Každý potřebuje podpůrnou komunitu

Rozhovor s Hanou Vellánovou,bývalou ředitelkou ZŠ v Plané nad Lužnicí, lektorkou, konzultantkou a průvodkyní v Řediteli naživo.

Učitel naživo vysílá do světa dalších 35 absolventů

Inspirace na dálku: V čem pomáhá žákům stanovení kritérií pro jejich výkony?

„Pokoušela jsem se osekat obsahy učiva, vybrat nějaké jednotlivé věci, na ně se koncentrovat a dát žákům vodítka, podle kterých by mohli svoje výkony vystavět. A byla jsem sama překvapená, jak velký efekt to mělo, jak to vzbudilo v dětech ambice, jak je to zorientovalo. Měla jsem radost, že měli velkou chuť se někam posouvat,” říká studentka 1. ročníku Učitele naživo, Barbora Chybová. Jaký užitek vidí ve stanovování kritérií pro výkony žáků? A co se naučila během výuky na dálku? Nejenom o tom si s ní povídá Daniel Pražák z iniciativy Otevřeno.

Česká televize: Země v nouzi - ponaučení z krize

„Podporujte svého učitele, důvěřujte mu, komunikujte s ním a zároveň na něj buďte nároční, chtějte po něm vysvětlovat, proč co dělá. Buďte v kontaktu se školou, protože pouze spoluprací se dá vzdělávání dětí zlepšovat,“ vzkazoval divákům pořadu Země v nouzi – ponaučení z krize na ČT24 náš kolega, konzultant vzdělávání a expert na digitální technologie ve vzdělávání, Ondřej Neumajer.

Inspirace na dálku: Shovívavost a pochopení pro to, že druhý může udělat chybu, se v této době snad posiluje

„Dělat chyby je ve škole normální, ve škole je to bezpečné,” říká Miroslav Houska, provázející učitel studentů v Učiteli naživo. Škola, ve které vyučuje, Gymnázium Evolution Jižní Město, po uzavření škol vybudovala dvě studia s technickým vybavením pro učení na dálku. Miroslav Houska, společně se dvěma studenty Učitele naživo, studio vyzkoušel. Jak hodinu reflektuje, si můžete poslechnout ve videu.

Jak hodnocením podporovat učení?

Jak a proč hodnotit žáky? Jaké účely může hodnocení mít? A jak ho používat tak, abychom přenášeli zodpovědnost za učení na děti? Tomu se bude věnovat průvodce našich studentů Alexis Katakalidis ve webináři, který vznikl ve spolupráci s Vzdělávacím programem Varianty - Člověk v tísni.

Inspirace na dálku: Jak pomoci žákům k lepší organizaci úkolů a plánování času?

Náš student Marek Lakota doporučuje metodu kanban. Práci s touto jednoduchou metodou vysvětloval na celoškolním streamu pro žáky na ZŠ Strossmayerovo nám. Podívejte se na záznam jeho hodiny. Metoda je vhodná pro malé i velké – můžete využívat i pro organizaci své vlastní práce.

Inspirace na dálku: Chybí mi přímý kontakt se žáky, o zpětnou vazbu si říkám, svěřuje se Marek Lakota, student Učitele naživo

„Při učení na dálku bojuju s tím, že nevím, jak na mě žáci zareagují a hůř se mi reaguje na ně. Chybí mi přímý kontakt. O zpětnou vazbu si proto říkám,“ svěřil se v rozhovoru s Danielem Pražákem z iniciativy Otevřeno náš student Marek Lakota. Na Učiteli naživo v této době prý nejvíc oceňuje vedení k učení z vlastní zkušenosti – k tomu, jakým způsobem zpětně nahlížet na odučenou hodinu, jak reflektovat, co bylo dobře, co špatně nebo co by šlo příště udělat lépe. Poslechněte si celý rozhovor.

Inspirace na dálku: Jak přešla na online výuku škola, ve které za vzdělávání zodpovídají sami studenti?

„Potvrzuje se nám model školy, který stojí na důvěře ve studenty - že jsou schopni si říct a zorganizovat to, co se potřebují učit, a že není potřeba na to učení tlačit,” říká v rozhovoru s Danielem Pražákem z Otevřeno Štěpán Moravec, absolvent Učitele naživo a průvodce na I. Střední ScioŠkole. Jak přešla na online výuku škola, ve které za vzdělávání zodpovídají sami studenti? Co se naučili studenti a co jejich průvodci v průběhu koronavirového režimu? Mrkněte na video. V čase 13:45 mluví Štěpán o tom, jak mu v současné chvíli pomáhá zkušenost z programu Učitele naživo.

Inspirace na dálku: 3 tipy na online nástroje pro výuku od Jakuba Hankiewicze

Všude je mnoho nástrojů pro online výuku, ale které z nich dává smysl využívat? Náš student, Jakub Hankiewicz, uspořádal burzu nápadů, ze které vzešly univerzálně použitelné nástroje, které studentům nejvíc usnadňují práci s online výukou.

Řízení školy: Učitelé a ředitelé si zaslouží maximální podporu a péči

„Věříme, že k hlubokým a kvalitním proměnám musí člověk dozrát, to se neděje jedním odpoledním kurzem, ale zráním, zkoušením, zažíváním, skrze diskuse s kolegy, přes procesy, které musejí trvat,“ říká v rozhovoru pro časopis Řízení školy náš spoluředitel Martin Kozel, když představuje základní principy programu Učitel naživo.

Michal Dubec: Komunikace s lidmi v souladu s fungováním mozku

Michal v kurzu Seduo.cz představuje principy komunikace v souladu s fungováním lidského mozku. Naučíte se reagovat na věty, které vás štvou či na výmluvy. A to tak, abyste neprohlubovali konflikt a zároveň vedli druhé k odpovědnosti za jejich chování. Osvojíte si konkrétní principy vědomé práce se vztahovými signály v komunikaci (nehodnotit, nevěštit, nedávat nevyžádané dobré rady, nepopírat to, jak vidí svět druzí, používat popisný jazyk a pátrat po porozumění), které snižují počet hádek a vedou druhé lidi k sebeřízení.

ZŠ Kunratice: Jedenáctero pro rodiče a děti "když je škola zavřená"

Další inspirace na dálku! Tentokrát pro děti a rodiče. Jak si zorganizovat domácí výuku tak, aby byla efektivní a zároveň nepřinášela zbytečný stres či nepřiměřenou zátěž? Školní poradenské pracoviště naší partnerské školy Základní škola Kunratice připravilo jedenáctero doporučení. Můžete volně sdílet.

ZŠ Kunratice: Desatero pro vedení domácího učení

Je to už nějaký ten týden, a proto nás zajímá - jak vám učení na dálku jde? Našli jste si už svou vlastní cestu? Přišli jste na to, jak fungovat online a nebýt z toho vyčerpaní? Máte nějaké tipy o které byste se s ostatními rádi podělili? Naše partnerská škola Základní škola Kunratice připravila jednoduché a užitečné desatero pro učení na dálku. Třeba v něm také najdete stejné zalíbení jako my.

Alexis Katakalidis: Prvních 5 minut v hodině

Jak zaujmout žáky na začátku hodiny? Téma, které při učení dětí na dálku online získává na ještě větší důležitosti. Inspiraci může přinést video s průvodcem našich studentů Alexisem Katakalidisem. Alexi, moc díky, že jsi souhlasil se sdílením tohoto tvého staršího videa i přesto, že se na sebe v něm nerad díváš. ❤

Deník N: Když úkoly za děti dělají rodiče, něco je špatně. Pro všechny

Krize zdá se skutečně přináší kromě negativního mnohé pozitivní impulzy. „Učitelé si nějak poradí, a někteří dokonce špičkově. A právě ti pak můžou vytvářet podporu,“ říká v rozhovoru pro Deník N náš spoluředitel Martin Kozel a na otázku, co by nyní poradil učitelům, odpovídá s nadějí:„Nebuďte v tom sami. Ptejte se, spolupracujte a řešte problémy dohromady. A hlavně – poslouchejte děti. Ony samy jsou vám schopny říct, jestli to pomáhá, nebo ne. Dluhy už nesplatíme, ale můžeme ze současné situace vytěžit obrovské věci.“

Jak na komunikaci s dětmi? Naživo i online, ve škole i doma, během karantény i po ní. Seriál o komunikačních dovednostech s Michalem Dubcem

Karanténa přináší vztahové výzvy, ať už mezi učiteli a jejich žáky v online prostoru nebo mezi rodiči a jejich dětmi. Možná vám teď přijde vhod krátký seriál rozhovorů s naším skvělým průvodcem studentů Michalem Dubcem v Sama Doma. Michal má za sebou roky učení na základce i na střední, osm let se studenty pedagogické fakulty a je průkopníkem osobnostně sociální výchovy v ČR. Zabývá se především vedením dětí k odpovědnosti a samostatnosti a třídním managementem.

Jsem nadšená, když můžu sdílet své znalosti a dovednosti s dětmi, když děti zažívají aha momenty

Dobrá výuka mi dává mnohonásobně zpět energii, kterou jsem do ní vložila. Když se to neděje, je to pro mě signál, že je na místě se zeptat sama sebe: „Co můžu příště udělat jinak a lépe?“ A to mě vlastně také baví, že díky učení druhých rostu i já.

Hovory z kabinetu: Alexis Katakalidis

LMC magazín: Hledáte učitele? Sáhněte po lidech, co uspěli v praxi a chtějí zlepšit svět

V určitý okamžik svého života jsem pocítil potřebu udělat něco prospěšného pro společnost

Investice do vzdělání dětí a mladých lidí je pro mne tou nejdůležitější a nejsmysluplnější investicí, kterou společnost může udělat. Budoucnost a úspěšnost společnosti záleží právě na nich a na tom, jak dobře je dokážeme na jejich budoucí cestu připravit.

Na vlastní kůži jsem zažila, jak se díky společnému přemýšlení mohu ve svých úvahách posunout dál, hlouběji.

Sdílení dobré praxe je super. Současně je ale nesmírně úlevné slyšet i to, že nějaké téma, se kterým si nevím rady (např. žák, který opakovaně v hodinách ruší), řeší víc spolužáků. Často se stane, že díky společné identifikaci příčin a hledání řešení objevím něco, na co bych sama nikdy nepřišla.

Deník N: Co je ještě vzdělávání, a co už je jen agitace

Sama Doma: Michal Dubec k tématu Rodičovství

Hospodářské noviny: Nejlepší škola pro učitele je v kůži žáka

Potvrzeno: Učitel naživo posílá do škol kvalitní učitele

Aktuálně.cz: Učí, jak učit. Naše práce má obrovský smysl, říkají lektoři programu Učitel naživo

Sama doma: Michal Dubec - Jak ovlivnit chování dětí

Sama doma: Ondřej Neumajer - Být doma neznamená se nebavit

Česká televize: Česko: Jak jsme na tom

Lidové noviny: rozhovor s absolventkou výcviku Anetou Hrdinovou

Svět neziskovek: Být autentický a užitečný dětem

iDNES: Rozhovor s absolventkou výcviku Terezou Minářovou

Sama doma: Jak zvládat dětské výmluvy - Michal Dubec

Komenský: Pokračování rozhovoru s Vladimírou Spilkovou, tentokrát o proměnách učitelské profese a přípravy na ni

Učitelské noviny: Jsme schopni přijmout, co školství potřebuje?

Aktuálně: Růst Česka vede jedině přes vzdělanou populaci. Potrvá to desítky let, říká expert

Deník N: Z finančního ředitele velkého e-shopu učitelem matematiky. Už jsem toho v kariéře dokázal dost, říká

Deník N: Učitelé rychle stárnou. Tvořiví kantoři odcházejí, mladé odrazují nízké mzdy i prestiž

Český rozhlas Plus: Je finské školství tak úžasné? Odpoví Jakub Lucký

IDEA při CERGE-EI: J. Krajčová, D. Münich, T. Protivínský: Kvalita práce učitelů, vzdělanost, ekonomický růst a prosperita České republiky

Sama doma: Sociální dovednosti - odžívání emocí s dítětem - Michal Dubec

Lidové noviny: Samotáři českého školství

Rodiče vítáni: Jak to může vypadat, když se někdo učí učit? Seznamte se s Tomášem, Jakubem a Jarmilou

Finsko - vzdělávání rovností. Reportáž z exkurze za poznáním tamního školství

Kunratický zpravodaj: Finské školství je pro naše velkou inspirací

Učitelství je řemeslo, dá se naučit, říká spoluzakladatel inovativního výcviku. Dobrý učitel klade důraz na vztahy a komunikaci

Ředitel startuje naživo

Učitelské noviny: Budeme se vzdělávat naživo?

Tisková zpráva: Čtvrtina všeho, co škola může ovlivnit ve vztahu k výsledkům dětí, závisí na pedagogickém vedení školy

Finské školství ještě jednou - co vás zajímalo

Před naší výpravou za finským školstvím jste měli spoustu zajímavých otázek. Odpovědi, které se nám podařilo získat najdete v následujícím článku.

Finské školství: vyzařuje z něj důvěra v učitele a děti

Celkem 53 lidí z naší komunity vyrazilo v termínu od 20. do 26. ledna 2019 na exkurzi do Finska! Výpravu tvořil výcvikový tým Učitele naživo, naši studenti, provázející učitelé a zástupci našich partnerských univerzit. Navštívili region Tuusula a v něm 6 škol (1. a 2. stupeň ZŠ a gymnázia) a regionální odbor školství. Zažili také den aktivního tréninku s finskými učiteli.

Lenka Štěpánová v rozhovoru pro DVTV v rámci vzdělávací konference Nakopněte svoji školu

Michal Dubec v Sama doma o sociálních dovednostech a komunikaci

Učitel naživo v Událostech ČT 26. 2. 2019

Jitka Michnová: Když si jako učitel věřím a aktivně hledám cesty, jde to s dětmi lépe. I s těmi „zlobivými“

Respekt 6/2019 - Naživo a mimo systém - Unikátní kurz umožňuje specialistům z různých oborů vyzkoušet si profesi učitele

Řízení školy 2/2019 - Jak vedení praxí přispívá k rozvoji zkušených pedagogů - příklad výcviku Učitel naživo

Komenský - Odborný časopis pro učitele základní školy - Rozhovor s Vladimírou Spilkovou o školské reformě a podobě současné školy

Vyjádření: Stát má zajišťovat, aby bylo učitelů dostatek a aby byli kvalitní

Na začátku jsem byla hodně nejistá

Byla jsem redaktorka nadšená z práce s texty. Pak se mi narodily děti. Jak rostly, rostla i moje chuť jít učit, mít svou vlastní třídu, opustit bezpečné a známé prostředí práce s texty, knihami a běžnou a opakující se agendou kancelářské každodennosti, posunout se někam dál. S vlastními dětmi přišly i otázky, které jsem dřív neřešila - co se mají ve škole děti naučit kromě obsahu učiva a co jsou ty nejdůležitější kompetence dobrého učitele? Vím to? Mám to? Začít učit s tím vším, co dnes vím, a s nároky, které na sebe mám - je to vůbec možné? Bylo mi jasné, že bez praxe a podpory to nepůjde.

Je to tady! Startujeme!

Příležitost, která mění život. Katka, Ondra, Tom, Josef a Terka ten krok už udělali, teď se k nim můžeš přidat i ty. Buď učitel! Otevíráme již 4. ročník úspěšného akreditovaného výcviku pro všechny lidi, kteří se chtějí stát učiteli. Získáš sebevědomí učit díky rozsáhlé praxi a sdílení zkušeností v naší rostoucí komunitě zapálených. U přihlášek zaslaných do 10. 2. nabízíme slevu, řádný termín přihlášek do 28. 2.

Horydoly: Učitel naživo otevírá 4. ročník akreditovaného výcviku

Tisková zpráva: Přes 30 tisíc vysokoškoláků do 50 let bez pedagogického vzdělání vážně zvažuje kariéru učitele.

Před výcvikem jsem nikdy neučila, je to pro mě posun z nuly na sto

Získala jsem jistotu a práce s žáky je pro mě zábava a protipól práce za počítačem. Ve výcviku je pro mě důležitá spolupráce s provázejícím učitelem. Zvlášť v prvním ročníku, kdy pro mě bylo vše z učitelské profese nové, pro mě byla moje provázející učitelka největší oporou a inspirací. Vždy jsem díky ní měla radost z realizovaných hodin, i když mě v nich překvapily neočekávané situace.

Hledal jsem alternativu ke státnímu studiu

Začal jsem učit na střední škole. Potřeboval jsem pedagogické minimum. Hledal jsem alternativu ke státnímu studiu a zašel na ochutnávku Učitele naživo. Okamžitě jsem věděl, že to je to, co hledám.

Učení mi dává skvělej pocit, že to má smysl

Přál bych si, aby šlo učit více lidí - neptej se co může školství udělat pro tebe, ptej se co můžeš udělat pro školství!

iDnes – Učitelé potřebují před nástupem do škol praxi (video)

Forbes prezentace - byli jsme garanti panelu o vzdělávání, Jan Straka vystoupil s prezentací o situaci českého vzdělávání

Řízení školy: Příprava na profesi učitele v prostředí učící se komunity

Učitelské noviny: Bez kvalitní přípravy dobré učitele mít nebudeme

Učitel naživo očima studentky Adély

Těžko vymyslet smysluplnější činnost než být učitelem. Má to ale jednu podmínku – je třeba to dělat opravdu dobře, jinak člověk může nadělat víc škody než užitku. Nebo třeba jen plýtvat časem skoro třiceti lidí. Ale jak se to naučit?

Školní poradenství v praxi: Potřebujeme ve školách pestrost?

Akreditovaný ročník Učitele naživo je tu!

Otevíráme nový ročník ověřeného programu Učitel naživo. Nezapomeňte se včas přihlásit!

Učitel naživo bude na festivalu vzdělávání v Litomyšli

Festival vzdělávání Nakopněte svoji školu se bude konat už 18. - 20. 2. 2018. My tam budeme.

Učitelské noviny: Nesnadná cesta k učitelské profesi

Perpetuum: Program Učitel naživo připravuje učitele s reflektovanou praxí a zdravým sebevědomím

Informační bulletin České školní inspekce: Závěr pilotního ročníku projektu Učitel naživo

Řízení školy: Absolventům učitelství chybí pedagogická praxe. Nyní by se to mohlo změnit.

Učitelské listy: První vysvědčení Učitele naživo

Představili jsme výsledky pilotního ročníku a víme, že tudy to půjde

Učitel naživo dostal své první vysvědčení. Na akci v Operu vystoupili absolventi pilotního ročníku, stejně jako jejich provázející učitelé a tvůrci projektu.

Tisková zpráva: Známe cestu k přípravě dobrých učitelů, vzkazuje program Učitel naživo po skončení pilotního ročníku

Podepsali jsme memorandum s Pedagogickou fakultou Univerzity Karlovy

Máme velkou radost z podpisu memoranda o spolupráci mezi projektem Učitel naživo (Nadace Depositum Bonum) a Pedagogickou fakultou Univerzity Karlovy.

Udělíme Učiteli naživo první vysvědčení. Buďte u toho s námi!

Nastal čas udělit projektu Učitel naživo první vysvědčení. Akce se koná 6. listopadu 2017. Během večera představíme výsledky pilotního výcviku – co se nám během roku povedlo, jaké máme největší zážitky a které výzvy před námi stále leží.

Co si myslí o Učiteli naživo jeho absolventka? Nový rozhovor na Rádiu Junior

Otevřený a velmi přirozený rozhovor s absolventkou Učitele naživo Marií Bukovjanovou si poslechněte na Rádiu Junior.

ČRo Rádio Junior : Atrium: Škola

Nový ročník výcviku byl zahájen s 27 studenty

Druhý ročník výcviku Učitel naživo byl zahájen úvodním "institutem" - pětidenní blokovou výukou.

Studenti úspěšně absolvovali pilotní ročník výcviku

Minulý týden byl pro nás plný silných emocí. Pilotní ročník výcviku Učitel naživo doputoval ke konci spolu s 16 studenty.

TREND: Revolúcia vzdelavania prichadza zdola

Konalo se úvodní setkání nových studentů Učitele naživo a provázejících učitelů

V pondělí 12. 6. 2017 se konalo úvodní setkání pro nové studenty a jejich provázející učitele.

Učitel naživo podepsal memorandum o spolupráci s Pedagogickou fakultou Univerzity Hradec Králové

Máme radost z podpisu Memoranda o spolupráci mezi Nadací Depositum Bonum (projekt Učitel naživo) a Pedagogickou fakultou Univerzity Hradec Králové.

MF Dnes: Jak vycvičit nového učitele

Katolický týdeník: Pochopit, o co škole jde

Český rozhlas Radiožurnál: Nový projekt láká do škol zájemce o učitelství. Platí ho z anonymních vkladních knížek

Reportáž z konference Elixír do škol

Ať už učíte fyziku nebo vás "jen" zajímají podnětné aktivity ve vzdělávání, podívejte se na reportáž z konference projektu Elixír do škol. Jde o "bratrský" projekt Učitele naživo, který má na svém kontě také Nadace Depositum Bonum.

Lidové noviny: Školám chybí učitelé

Učitel naživo v Událostech

Podívejte se, jak byl Učitel naživo prezentován v Událostech na ČT. Naše studentka Marie Galatíková zde vypráví o tom, co jí Učitel naživo dal. Její provázející učitel Michal Střítezský také přidává svůj pohled.

ČT 1 Události: Učitelé bez pedagogického vzdělání

Učitelé na cestách: Exkurze po zahraničních školách

Na konci března navštívili pilotní studenti výcviku Učitele naživo a účastníci z řad učitelů a ředitelů škol tři zahraniční školy: Lorentz School v holandském městě Hilversum, Athénée Royal Prince Baudouin v belgickém Marchin a londýnskou Ashley Primary School.

Perpetuum: Učitelé na cestách - zkušenosti ze zahraničních škol

Téma týdne Učitelských novin? Učitel naživo

V Učitelských novinách vyšel článek založený na rozhovorech s účastníky a organizátory Učitele naživo. Podrobně rozebírá celý program a zamýšlí se nad jeho místem ve vzdělávacím systému.

Učitelské noviny: Jak získáš sebevědomí učit? (Téma týdne o Učiteli naživo)

Lidové noviny: Řada pedagogů učí blbě i 20 let, říká učitelka která školí učitele

Hospodářské noviny: Nový způsob, jak se stát učitelem: Projekt zaměřený na praxi může nahradit pedagogické minimum

Učitelské listy: Jana Hrubá - Učitel naživo unikátní výcvik pro učitele

Tisková zpráva: Odstartovali jsme unikátní výcvik pro budoucí učitele

ČRo Rádio Junior: Atrium: Škola

Evaluace – co ti Učitel naživo přináší?

Co se ti podařilo na sobě a svých dovednostech učitele zlepšit od začátku programu? Na tuto otázku odpovídali studenti pilotního ročníku Učitele naživo v Evaluačním dotazníku po prvním semestru studia.

Přijď se seznámit a zeptat

Potkej se s námi na večerním setkání pro zájemce o studium, kde se setkáš s týmem, studenty, provázejícími učiteli a dalšími lidmi stojícími za Učitelem naživo. Rádi zde zodpovíme tvoje dotazy.

Startujeme – Učitel naživo 2017

Buďte u toho. Zajímá vás, kam jsme se posunuli a jak bude vypadat Učitel naživo v roce 2017? Zajímá vás, co je náplní výcviku a jak bude vypadat? Buďte u toho naživo! Kdy: Úterý 28. března v 18:30 Kde: Divadlo PONEC, Husitská 899, Praha 3

Deník: Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Hospodářské noviny: Co bylo nejtěžší na Harvardu? Poradit si se vším, co nabízí

Absolvent Oxfordu: Profesor nemá monopol na vědění. Vzdělání je terén, který musí člověk prozkoumat a zmapovat sám

Forbes 30 pod 30

Absolvent Harvardu Jan Straka: Bakalář na prestižní univerzitě v USA může vyjít levněji než v Česku

Partneři a podporovatelé

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor.

Adresa a kontakty

Adresa

Nadace Depositum Bonum
Olbrachtova 1929/62, 140 00 Praha 4
Navigovat

Kontakty

T: +420 724 160 947
T: +420 956 785 402
E: lhadravova@nadacedb.cz

Tajemnice

Anna Hájková
ahakova@nadacedb.cz