Koordinátorka praxí a péče o komunitu

Hana Losenická

V Učiteli naživo jsem součástí týmu praxí a podpory pro provázející učitele a zároveň nově vznikajícího týmu komunity vzdělavatelů.

Proč pracuji pro Učitele naživo?

Protože si vážím svých kolegů - lidsky a profesně. Protože chci pracovat s lidmi, co staví na dobrých vztazích a důvěře a učí se ze svých chyb a zpětné vazby. Protože jsem se na podzim roku 2016 připojila k pilotnímu ročníku Učitele naživo a tato učící se komunita je mi stále oporou a inspirací. Protože jsem se jako dítě/žačka/studentka ne vždy učila naplno a s radostí a nechci, aby tomu tak bylo na českých školách nadále.

Co mi dělá radost?

Dobrý rozhovor a to, když se během něj posloucháme a učíme se navzájem (i přesto, že máme například jiné názory a hodnoty) ● můj děda (starý věkem, mladý duchem) ● lidská autenticita ● kočky všech tvarů a velikostí ● organizace, které se (nejen) v Česku zabývají férovým postavením žen a mužů ve společnosti ● modrá obloha (kdekoliv na světě) ● český a švédský les ● když Dánové rozumí tomu, co říkám (no, moc často se to neděje) ● dobrý film nebo dokument v dobrém kině ● kodaňská pekárna Juno a jejich semlor (nejlepší na světě) ● dobrá káva, čokoláda a pivo ● všechny věci papírové a ručně psaná korespondence (jak psaní, tak obdržení) ● mí skvělí (bývalí i současní) učitelé a spolužáci.

Zkušenosti a vzdělání

Danish School of Education, Aarhus University, Kodaň, Dánsko
magisterský obor Anthropology of Education & Globalisation

Pilotní ročník Učitele naživo
učím se učit děti na Duhovka Gymnázium a ZŠ Kunratice

Linnaeus University, Švédsko
semestrální pobyt v rámci bakalářského studia

Beloit College, USA
bakalářský obor Education & Youth Studies, podobor Cultural Anthropology

Lancaster Country Day School, USA
roční pobyt na americké střední škole přes stipendium OSF/ASSIST

A v neposlední řadě (neméně důležité):

Land in Curiosity
dvě dvouměsíční cesty lesem - dešti, větru a sněhu navzdory - ve Švédsku, Walesu a Anglii

INEX sdružení dobrovolných aktivit
tři dobrovolnické workcampy na Islandu

United World College Mahindra, Indie
letní kurz Encounter India o sociálních, kulturních, politických, náboženských a ekonomických perspektivách rozvoje současné Indie

(C)hození do kina, nejen při organizování školních projekcí pro filmový festival Jeden svět v Olomouci a během každoroční účasti na Letní filmové škole v Uherském Hradišti

Sepsání a předání nevyžádané zpětné vazby s mým spolužákem na konci mého středoškolského studia