Nový ročník výcviku byl zahájen s 27 studenty

Druhý ročník výcviku Učitel naživo byl zahájen úvodním "institutem" - pětidenní blokovou výukou. Přivítali jsme nové studenty a první den jsme se věnovali zejména seznamování, organizačním věcem a aktivitám týkajícím se našeho profesního sebepojetí a představ o "správném učiteli".

Druhý den byli přizváni také provázející učitelé, kteří měli společný program s novými studenty. Domlouvali si detaily nadcházejících praxí ve školách a společně uvažovali o smyslu reflexe a o tom, jak ji provádět s co nejlepšími výsledky.

Protože věříme, že nápodoba a vlastní prožitek jsou jedny z nejsilnějších mechanizmů učení, snažíme se vždy dodržovat zásadu, že děláme sami to, co učíme. Proto ve výcviku průvodci i lektoři vedou studenty tak, jak po nich sami chtějí, aby oni vedli děti. Pro studenty není nad to si různé metody učení zažít nejdřív sami na sobě. Během institutu tak mohli studenti zažít množství různých vzdělávacích metod a aktivit. Na příklad reflektivní aktivity s prvkem dramatu během závěrečného dne institutu.

Během institutu se měli příležitost setkat s novými studenty také naši absolventi z minulého roku. Připravili pro nové studenty vlastní dílny o zkušenostech, kterými prošli. Týkaly se na příklad párové výuky, kooperativního učení nebo sebezkušenosti. Absolventům jsme potom slavnostně předali certifikáty, oslavili jejich úspěch a rozloučili se s nimi. Přesto ne definitivně. Jsme nadšení, že se mohly protnout dvě tak skvělé skupiny, jako "staří" a "noví" studenti Učitele naživo a slíbili jsme si, že se obě skupiny budou potkávat i nadále, protože vzájemná podpora je jedním ze stavebních kamenů Učitele naživo.